dan före dopparedan

Tjena!
Imorgon är det julafton, det känns helt sjukt. Men härligt!
Vaknade runt kvart i 9, som vanligt av min bror som är helt hysterisk över att julkalendern snart ska börja. Gick upp och kollade på den, jag tycker att den är kanonbra och nu börjar det bli riktigt spännande så vi får se i morgon hur den slutar. Sen gick jag upp och käkade frukost, själv. Simon hade ätit hos farmor för han sov där i natt och mamma tror jag åt lite tidigare. Gick upp och städade lite på mitt rum, fast det vart inte så jätte mycket städat men. Sen så skulle vi gå till farmor och käkade skinkmacka. Synd om mig som inte gillar skinka då, fast jag provade faktiskt men nej det tillhör inte favoriten. Så jag åt vörtbröd med skagenröra. Vi sjöng "hej tomtegubbar" och skålade. Sen gick vi hem.

Gick ut till stallet och jag och mamma gjorde iordning Neo och gick till sommarhagen och mamma började med att försöka longera honom. Han fattade inte helt, mamma har bara gjort det en gång förut med han men det gick bra ändå. Alla hästar gör sådär i början. Han hade även sadel och träns på sig.
Sen skulle jag hoppa upp, med sadel. Men det tyckte han var läskigt, själva hoppet upp. Jag hoppade såklart itne upp i stigbyglarna men det blir ju ett litet hopp. Så vi tog av sadeln och då gick det bättre. Jag låg först på mage och sen satte jag mig upp och mamma gick lite med oss och vi gjorde lite halter och sånnt. Sen gick vi tillbaka och hämtade Perran och gjorde iordning honom sen gick vi till en äng och travade och galopperade, han var fin. Sen gick vi en annan, närmare väg tillbaka. Fixade klart allt i stallet och sen så gick vi in.

Då hade min bror och pappi tagit in granen och den stog i köket vilket är lite ovanligt. Vi brukar alltid ha den i salen annars men mamma kände att hon inte orkade städa där inne, det är ändå bara farmor som ska komma hit. Lagade mat, käkade schnitsel och klyftpotatis och sen chokladmousse till efterätt, mumms. Haha, mamma var helt galen i slutet av måltiden satt och skrattade på massa konstiga sätt, med mening och sjöng. Ändå drack de inte vin till maten? haha.

Nu på kvällen har jag inte gjort så mycket, sjungit lite och kollat på tv. Simon ska tydligen sova bredvid mig i natt också säger han, han är lite rädd för den store röde tror jag.

På juldagen ska vi hem till Veronica och Kalle. Det ska bli kul, det kommer nog mer kännas som det är julafton då för vi ska öppna julklappar, käka julbord och tomten ska komma och sånnt + att det är mer folk. På onsdag kanske vi ska till mormor också men jag känner inte så starkt för att åka till Sthlm två dagar i rad och så vill jag vara med Oskar såklart :)<3

Nu ska jag gå och duscha och bli lite jul-fräsch ;)

/ Alexandra , GOD JUL ALLIHOPA <3

Kommentarer
Postat av: mormor

EN RIKTIGT GOD JUL!

ÖNSKAR MORMOR OCH MORFAR

2007-12-23 @ 20:12:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0