Küren

Käkade precis, fiskpinnar och potatismos och någon sås mamma rört ihop, det var gott!
Min pappa tvingade mig att dammsuga bilen bara för att jag ätit typ en smörgås med smält ost uppepå som vi köpte på statoil i Arlanda, jag smulade lite.. Men inte så jätte mycket, tyckte jag. Men jag dammsög inte utan jag bara tog ut den sen kom han och tog över. Han tror alltid att han kan göra det bättre, och den här gången var det till min fördel.

Har kollat på küren. Jan Brink och Briar vann, igen... De är oslagbara i Globen.. Undrar hur många bilar Brinken har nu alltså(?) Tinne Willhelmsson kom tvåa med fina Solos Carex. Ett tag trodde jag att de skulle slå Brink och Briar, men icke. Heike Kemmer kom trea, en tysk. Otroligt fin häst, ser helt underbar ut. Vilka otroliga slutor..
Louise "Lussan" Nathorst kom fyra på Isidor. Jag är helt kär i honom. Så himla gulligt huvud. Han har en stjärn som ser precis ut som ett hjärta. Per Saandgards häst var ju också kanonfin, vilket steg! :O Kommer bli hur bra som helst sen. Emma Karlsson och Faradera gick vidare till küren och startade som nummer två. De var bättre idag än igår. Och idag kunde ju inte Emma rida fel eftersom det var hennes egna program som hon kunde improvisera som mycket som hon ville i. Hade några missar tror jag, men de är ändå så himla sammansvetsade. Kommer också bli kanon bra!

Har fortsatt lite på min dressyrredovisning. Det går frammåt, ska försöka fixa en bild så man ser exakt vad man har för kläder på sig när man tävlar. Fast det är ju olika när man tävlar högre klasser på stor häst än vad man har i lägre klasser.

Mamma kollade på tänder på nätet. Och Peeron har inte vargtänder, det är hingsttänder. Det var som jag sa, de har bara vargtänder längre upp i munnen inte där de var. Så det var ju skönt, men han är ändå inte helt bra i munnen så...

/ Alex

Kommentarer
Postat av: Miccis

HAHA! ja, tack för visiten! =) och lycka till med tänderna på den söta ponnyn XD

kram miccis

2007-12-03 @ 10:49:04
URL: http://hebyflickan.blogg.se
Postat av: Matilda Erlandsson

Nej Peeron har inga vargtänder kvar. de är redan utdragna av en tandläkare :P

2007-12-03 @ 12:10:52
Postat av: Alex

jaaa, det var min mor ;) men nu vet vi det. Vi har inte haft så jätte bra koll på hingstar men vi börjar lära oss mer. Men han är ändå lite strulig i munnen :/

2007-12-03 @ 16:19:24
URL: http://enalexandrafredrikssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0