"Nu är julen slut och jag är ganska ful och ingen fästman har jag heller, stryk har jag fått och det gjorde gott...."

Hej!
Nu är julen över, eller nej inte riktigt men själva julafton och det är över. Men julmaten i våran kyl hänger nog med några dagar till. Julafton var okej, den var ganska kort tyckte jag. Farmor gick hem vid 5. Jag ska skriva vad jag fick för julklappar:
1700:-
Andy Warhol parfym, den luktade asgoottie :)
presenkort på horze, behöver nya ridbrallor så perfekt ;)
senaste Harry Potter filmen
Idolskivan, hade redan alla låtar på datorn men som mamma sa det är väl bra att ha den på skiva också.
2 neccesärer, små och bra att ha med sig i väskan.
En sminkväska med massa olika ögonskuggor och grejjer.
Jätte fina rosa bling från snö of sweden.
Skydd till kavajen.
Benlindor och schabrak.
En pyamas.
En kurs för Fredrik Böhling, torsdag-fredag. Även nedsuttna träffar, tror det blir kul!
En Mary Kate & Ashley bok, har en och den var bra så ska bli kul att läsa den här.
Ett vitt ribbat linne.
Ett halsband.

Ja det var nog allt, tror jag. Igår så had ejag lite svårt att sova igen, har ju haft det när jag varit sjuk. Jätte jobbigt och igår kom det tillbaks så jag gick ner till mammi och så fick jag sova bredvid henne och nästan precis när jag var på väg att somna så är det värsta smällen och hela huset skakar, jätte läskigt var det! Mamma hade somnat men vaknade. Dennis kom nerspringande från övervåningen också. Vi gick runt och kollade överallt och Dennis gick och kikade överallt ute och tog bilen över till grannen och kollade om han såg något. Men icke, han gick över till farmor också och hon hade också vaknat av det. Det läskiga var att jag drömde att någon siktade med en pistol mot mig och precis när de nskulle skjuta så smällde de. Vi vet fortfarande inte vad det var men det lät som en gasexplosion eller något. Men det måste ha varit grannen som sköt någon raket, fast det var ju bara en smäll och hela huset skakade men vi ska fråga grannarna imorgon om det var dom som sköt eller om dom också hörde det.

Men idag har vi varit hos min faster, hennes man och mina kusiner. Sen kom min farbror och hans fru och mina andra kusiner också. Det var trevligt. Vi käkade först massa ost och pepparkakor och vindruvor och glögg och sånnt, jätte mumsigt sen satt vi bara och pratade ett tag och sen efter ett tag var det dags för själva julbordet, alla var döhungriga och vi började med sillen och potatisen. Jag tyckte jätte mycket om sill förut, jag kan fortfarande äta lite grann men jag är inte döförtjust i det gör det mest för att man ska gör adet xD
Jansson är min favorit på julbordet fast jag tar bort fisken i. Jag äter bara Jansson och köttbullar på julbordet, haha men det är ju godast. Jag och mamma följde med Veronica ut och gav hästarna lunch-hö och sen så var det efterätt det var risgrynsgröts pannakotta eller något liknande, synd bara att jag inte gillar risgrynsgröt. Men jag käkade lite frysta hallon som var uppepå i stället. Sen var det dags för paketöppning. Alltid lika spännande. Har skrivit överst vad jag fick men jag kan berätta det igen. Av Veronica m. familj fick jag dom där rosa blingen från snö of Sweden :) Kalasfina och en neccesär med ett coolt knäppe högst upp och sen av Kenta m. familj fick jag 300 kronor. Kanon bra med lite extracash! Ska in på mellandagsrean imorgon så då kan det behövas :)
Sen så gick jag och mina kära kusiner Johanna och Markus upp och körde nintendo Wii, så jäävla kul så nu vet jag vad jag ska önska mig i födelsedagspresent iallafall! Vi körde först bowling och då vann Markus. Jag var bara bra ibland, vissa gånger gjorde jag 5 strike på rad men det räckte tyvärr inte med vinst.
Min farmor är känd för att köra det där jätte bra, eller hon har bara kört det en gång men då spöade hon Markus, haha. Lilla farmor, hon kom sen och ville vara med så då fick hon det och såklart tog hon hem hela skiten, haha så jag och farmor ska gå och köra någon gång, in real!
Sen ville jag och Johanna köra boxning. Det blev mer och mer publik och alla satt nästan och kollade på oss. När jag kom in först i Mackans rum så var det svinkallt för han hade glömt att stänga fönstret men efter att ha boxats i 1 minut så tog man av sig alla kläderna. Haha, det var askul men jag skyddade mig inte så bra så mamma satt och lekte coach bakom mig och till slut gick hon, hon ville nog inte se sitt barn bli ihjälslaget gång på gång, haha. Nej vad hemskt det lät men det var väldigt kul iallafall, men i boxning var Johanna snäppet bättre men i bowlingen tog jag henne ;)
Sen gick vi ner och snackade lite och sen blev det dags att dra oss hemmåt, stackars Hugo hade varit ensam sen klockan 10 på morgonen. När jag kom hem bytte jag om till ridkläder och gick ut till stallet och red Perran, han var fin men lite matt tyckte jag. Lite stel i början men ju längre jag red desto mjukare blev han. Såklart han inte kan vara mjuk så fort man hoppar upp, man måste ju värma upp honom först precis som en själv.

Nu sitter jag här och som sagt ska vi in på mellanrea imorgon. Jag, Therese, Oskar, Fredrik (?), Jersa (?)... Vet inte riktigt vilka som ska med, men det  lär ju bli ett gäng. Snackade med Elmer på msn också och han, Hanna och Rebecka skulle också in så vi lär ju träffa dom där :)

Men nu ska jag gå och duscha och göra mig lite frääsch!

Ha det jätte bra / Alexandra <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0