oskar <3

Go´kväll!

Var i stan igår. Först på morgonen kom det en gubbe med hästbuss och hämtade Idde, han ska ner till Matilda i Småland nu. Bussen var inte i toppskick, inte som den som Ginny åkte i. Eller den såg jag aldrig men mamma har berättat. Men de ringde sen på kvällen och sa att han hade kommit fram så det var skönt att höra att allting gått bra. Stallet hade varit fint också sa chauffören. Idag skulle de åka till ridhuset med honom, redan :) men jätte skönt att vi får hjälp med honom!

Åkte med mamma, mormor och Dennis till Alunda. Mamma skulle hitta en present till Marianne. Det gjorde hon. Mormor var tvungen att följa med för det var hon som var tvungen att ta med julklappen till Marianne. Sen skjutsade mormor mig till Therese när hon ändå var på väg hem. Jag och Therese käkade lite lunch och sen kom hennes mor och hämtade oss och skjutsade oss till vägen där vi sen tog bussen ifrån. Oskar ringde och frågade om vi skulle käka lunch med dom men jag sa att vi redan käkat. Sen valde vi att gå av en busshållplats tidigare och gå, då träffade vi på Hanna. Eller Therese såg bara henne och då vände jag mig om och såg hennes lila brallor så då ropade jag på henne. Hon hade inget att göra, hon skulle klippa sig vid 16 och klockan var bara runt 14 då. Så jag frågade om hon ville hänga på oss. När vi gick upp såg jag någon gå med en toolbag så jag gissade bara på att det var Jersan och skrek hans namn och han reagerade. Han följde med oss. Vi valde att inte ringa till Fredrik och Oskar för tänkte att jag skulle hitta en julklapp till Oskar först men det var jui nte så lätt. Sen träffade vi Mange och Julius och snackade lite med dom och jag frågade dom vad dom tyckte jag skulle köpa ... Men de tyckte också att det var svårt. Sen kom Joel också... Så han hänkade på oss. Sen gick vi vidare och så såg jag Jocke, våran gamla lärarkanditat som vi hade ganska länge. Så jag skrek " JOOOOCKE" Och han vände sig om och såg ganska glad ut att se mig, haha. Ganska kul var de för efter ett tag kom Oskar och Fredrik också och Fredrik känner ju Jocke också och går fram och typ kramar honom, haha. Hanna var ju där och henne hade han ju också och sen går det även några mer från min klass förbi och han säger :
"Men hela 8B är ju här"
Haha, ja det stämde bra . Sen kom även Peter Sahlgren, min datalärare och hälsade lite och sen kom hans tjej också. Vi bestämde oss för att gå. Eller vi gick in på new Yorker och kollade, haha lite lustigt var det. Sen sa Oskar och Fredrik att dom behövde låna Therese men jag sa att jag behövde låna Fredrik så jag, Fredrik och Hanna gick åt ett håll och Oskar, Therese, Jersa och Joel åt ett annat. Vi gick runt och kollade i massa affärer och jag började få panik för hade inte en aning om vad jag skulle köpa och jag tyckte inte de andra två hade så bra förslag heller. Sen ringde Therese och sa att dom var klara, jag fick ännu mer panik för jag var inte ens i närheten. Vi kollade ytterligare lite och jag hittade till slut en grejj, eller två då... Fredrik gav förslag på det ena. Sen var Hanna tvungen att gå och jag och Fredrik fortsatte våran shoppingrunda och jag var tvungen att hitta något åt Therese. Sen ringde Oskar och frågade om vi var klara men jag sa att vi var tvungna att hitta en grejj till Therese och det gjorde jag, en grym keps som jag trodde hon menade när hon sa att hon önskade sig typ en sån. Men det var tydligen inte riktigt en sådan men hon tyckte den var fin. Eller inte först tror jag, haha. Men nu älskar hon den, eller det är vadhon säger iallafall. Sen ringde Oskar igen och jag och Fredrik var klara och vi träffade utanför Åhlen´s och då hade dom tappat Jersa och Joel men hittat Tottis. Men Tottis var tvungen att gå direkt så jag sa inte mer än hej och hejdå. Vi gick och kollade i lite affärer och Therese hade tagit en lapp på guldfynd för hon skulle köpa present till sin mamma där. Vi kom precis lagom, det var 006 när vi kom och hon var 007. Sen fortsatte vi gå och kolla lite och vi gick inte på  Bik Bok och där köpte Therese lite grejjer. Fredrik försvann så jag och Oskar gick och letade efter honom. Vi såg honom i hissen, först åkte han upp och sen ner. Hahah, han försökte på hissraggning tror jag xD. Sen följde vi efter honom och han irrade runt, vi fattade inte riktigt vad han höll på med sen åkte han upp, ner, upp, ner i hissen och försökte hitta någon brud men vet ej om han gjorde det. Sen tappade vi bort Fredrik. Jag, Therese och Oskar gick och köpte en present till min bror och till min mor. Sen fick Oskar bråttom till bussen så han var tvungen att gå och ringde lite hysteriskt till Fredrik men han var nästan vid station så Oskar var väl tvungen att springa, som alltid när dom ska till bussen, haha :P

Jag och Therese fortsatte gå runt och hittade lite grejjer åt oss själva och julklappar till alla, förutom till min far. Vi tog en paus och gick till Panini för att käka middag. Vi hade bestämt att jag skulle bjuda henne på mat eftersom hon fyllt år. Vi beställde pizza. Men de hade bara en bit kvar och jag och Therese stod och viskade lite och till slut sa Therese:
"Nej men då vart vi inte så hungriga helt plötsligt, vi har nära hem så vi ggår hem och käkar istället"
Haha, vilken lögn.. Vi gick till donken istället.
Där var det helt kaotiskt. De var tre personer som jobbade och henne vi beställde av hade redan slutat så hon ville flytta alla till en annan kassa. Det var jätte ofräscht det stod gammal mat och massa brickor överallt. Men jag och Therese satte oss iaf vid ett bord som inte var så himla proppat. Bakom oss när vi stod och beställde mat stod det tre turkar som var rätt högljudda. De kanske var i samma ålder som mig och Therese. De gick och satte sig vid ett eget bord. De satt och glodde jätte mycket åt vårat håll och rätt som det var gick två av dom och satte sig mitt emot oss. De bara satt där och den tredje killen som fortfarande satt kvar vid det andra bordet satt bara och garvade. Men till slut kom han också. De satt och pratade turkiska med varandra och skrattade och höll på och till slut sa den ena killen: " Är det okej om vi sitter här eller?"
Therese sa lite nonchalant: " Ni sitter ju redan här så..."
Vi försökte dissa de så mycket vi kunde och satt vända emot varandra och pratade bara med varandra. Sen frågade de var vi bodde o.s.v. Till slut tror jag att de fick nog av vårat dissande och drog. Skööönt, vilka dryga snubbar verkligen!!!!!!!

Sen hittade jag hen julklapp efter mycket om och men till min pappa. Vi tog bussen 19.10 till Almunge. Vi var där lite innan åtta. Det var helt öde. Så cafet var tydligen stängt. De visste vi , men sen så sa Philip att det var öppet och att någon bekant till honom skulle ha det så vi trodde det, men nix det var stängt och inte en kotte. Äntligen kom Totte och det blev lite roligare, vi gick in i hallen och kollade när almunge 93/94 spelade träningsmatch mot Sirius. Eller de var blandade lag. Oskar satt på bänken på andra sidan och vi satte oss lutade mot en stormatta och sen kom han till oss. Han hade ont i benet så han kunde inte spela, stackarn :)

Vi gick ut efter matchen och de andra var tydligen tvungna att fika så det tog ett tag innan Oskar som även hade Oliver med sig kom ut. Vi stod och frös och jag och Theresehade bara tunna strumpbyxor. Men det var inte jätte kallt faktiskt! :D Vi sprang lite runt huset och sen kom mamma och hämtade oss och vi sa hejdå.

Vi kom hem vid 23 och jag och Therese åt lite fudge kola som min pappa och bror bakat, mumsigt var det! Sen gick vi upp och lade oss i sängen bara för att snacka och vila lite. Therese lade sig innerst, vilket brukar vara min plats och vi delade på ett täcke. Vi låg och snackade till 12 halv 1 sen slocknade båda samtidigt tror jag. Vaknade på morgonen av Simon som höll på, gick upp och hämtade en filt och gav mitt underbara duntäcke till Therese som sov som en stock. Vi vaknade vid 9 och gick upp och kollade på julkalendern. Käkade frulle.
Therese åkte hem rätt tidigt och sen glömde hon sin mors julklapp och hon och Sara kom och hämtade den efter någon timme. Jag red Peeron och Goldie.

Hoppas på Fyrishov någon dag framöver :)

Julafton på måndag, helt sjukt!

//Alexandar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0