sjuk

Filmen vi såg var Råttatoulle. Den var inte jätte bra, trodde den skulle var bättre. Men det spelade inte så stor roll. Min klass är fantastisk så det blev kul ändå! Filmen var slut runt halv 9 och bussen gick inte för 21.10 så vi gick runt lite på stan. Eller jag, Frida, Rebecka, Hanna, Emma.L, Emma.H, Jullan, Lucas och Alexander. Och Hanna och Rebecka bestämde att vi skulle köra sanning och konka. Fast det var bara de två som gjorde alla grejjer sen ändå. Hanna gick fram till en gammal gubbe och frågade om hon hade ett hål i baken och gubben böjde sig fram och kollade jätte nära och jag höll på att dö av skratt var tvungen att gå bort för jag skrattade så mycket. Och Rebecka gick in på MCdonald's och frågade hur mycket ett pommes frites kostade. De i personalen tyckte hon var lite konstig och svarade att de inte sålde bara ett. Så vi gick vidare till stationen och Emma.H gick fram till en tant och frågade om hon hade varit med på tv för hon kände igen henne så mycket. Hahah, men det hade hon då inte varit.

Vi kom fram till stationen och jag gick fram till Robin.P (en i min klass då) För alla killar från min klass stod där.
Och jag sa på skämt:
"Do you know where i can find the trainstation?" Haha, vi stod ju precis bredvid den. Och han svarade helt coolt:
"Yes, there" Och pekade ditåt. Men han kände jag så det var inte så kul men sen gick Hanna fram till en och frågade det och det visade sig att han bodde i Funbo och alla killar gömde sig för de kände tydligen honom, haha.

Bussen kom och vi gick på den. Jersa ringde när vi stod i kön och frågade vad vi gjorde och så och så sa han att han ville snacka med Martin (hans bror). Men Marre hade redan gått på bussen och jag stod i väntade i kön men Jersa hängde kvar på tråden och vi snackade lite allmänt. Till sist kom vi på och det blev ett kort samtal. Hans mamma var tydligen lite grinig på honom och allt var det var. Men de la på och Martin tog upp en stor hamburgare och pommes ur en påse. Haha, vilken jäkla tjockis.. Han hade typ ätit innan filmen också. Han ville itne ha sian pommes frites så jag och Emma. H fick dela på dom, fast det var väl mest jag som käkade. Jag och Emma fick även en paj av Simon som vi mumsade på och Emma fick hela jackan full, haha.

Sen på hela hemresan så höll hela klassen på att stojja och sjunga sånger och de andra stackars passagerarna vet jag inte hur de tyckte. Men busschauffören ropade ut i högtalarna och sa att alla plingor inte funkade så när vi skulle plinga så skrek alla: "PLINGELINGELING"
Det funkade kanon. Jag, Emma och Fredrik bestämde oss för att sova lite och Emma satt och sjöng vaggvisor för oss. Himla trevlig stund hade vi, höll nästan på att somna mellan mina skratt.

Kom hem vid 22 och var nöjd med dagen. Förresten såg jag, Oskar och Robin hon som spelar Annika i Eva & Adam. Eller det var jag som såg henne när hon gick in på hemköp och då var Robin tvungen att springa efter och kolla om det var hon. Det var det! Hon såg inte direkt jätte fräsch ut, var ganska lodig faktiskt!!

Sen lördag-söndag har Therese varit hemma hos mig. Vi har haft det jätte trevligt. Mamma, pappa och två andra par var på Gimo herrgård och sov över där så jag och Theresehade hela huset för oss själva. Jätte skönt, vi dansade och sjöng och hade trevligt. Vi var även ute och red och hästarna var helt galna både jag och Therese trodde att vi skulle åka av. Vi hade rodeoshow, men vi klarade oss iallafall. Sen på kvällen käkade vi mumsig tacos med min farmor och Simon och sedan gick de hem till farmor och sov där. Jag och Therese gick och lade oss runt 12 och var tvungna att gå upp 7.30 dagen efter för att ta ut hästarna. Det gick bra och vi gick in och åt mackor och varm choklad framför julkalendern, väldans mysiigt. Sen gick vi ut och gick med hästarna och när vi kom tillbaka kände jag att jag hade ett jätte stort behov av att rida så jag hoppade upp med mjukisbrallor och han kändes jätte fin. Red fram och tillbaka på vägen. Therese åkte hem strax därefter och jag höll på lite i stallet.

Var inne hela kvällen och började känna mig ordentligt hängig. Och på kvällen var jag jätte dålig och hade tablett i mig hela tiden och nässpray och halstabletter och hela köret. Så bestämde att jag skulle vara hemma idag. Vaknade i natt av att jag frös som bara den. Eller först orkade jag inte gå upp och sätta på mig några mer kläder men jag kunde inte somna om så jag gick upp och stoppade i mig en tablett och satte på mig mjukisbrallor och fleecetröja och kröp ner under mitt duntäckte och fleecefilt men låg fortfarande och skakade. Men tabletten verkade efter en jätte lång tid, kändes det som och jag somnade om. Så idag har jag varit hemma. Har mått jätte dåligt så har bara legat i soffan och kollat på film och tv. Jag har absolut inget luktsinne och känner ingen smak. Åt jättegod middag, eller jag tror att den var det iallafall. Som sagt mina smaklökar är inte på topp.

Men missar iallafall itne så mycket i skolan nu, vi har elevens val och jag har hemkunskap. Dessutom hade de tydligen fått sluta klockan 13.00 idag. Men jag är lite orolig över mitt fysik hemprov. Det ska vara inlämnat på onsdag. Men jag kommer inte komma till skolan tills dess men på torsdag möjligtvis och då kommer hon ju vilja att det ska vara inlämnat och mina böcker är inte hemma så jag kommer inte kunna det. Men mamma skulle försöka åka och hämta de på onsdag så hoppas att det löser sig.

Nu ska jag gå och käka lite mer av den underbara marabouchokladen med non stop i!

/ Kryar på mig, Alexandra <3

Kommentarer
Postat av: nikki

Stacakare, hoppas du blir bättre snart!

2007-12-11 @ 12:00:35
URL: http://nikkiliito.blogg.se
Postat av: mormor

Hej Alex!
Synd om dig, som är sjuk.
Krya på dej!
Puss och kram från din mormor.

2007-12-11 @ 13:31:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0