Yes fett skojj

Halloj!

Kom precis in från stallet. Har ridit lilla Perre. Han hade jätte mycket överskottsenergi och i början gick det inte att trava på honom så jag galopperade av honom lite och stod i fältsits först. Jag tränade lite enkla byten. I början fattade han ingenting. Men han är så otroligt otroligt lättlärd den här hästen så efter några gånger så fattade han precis och gick ner i skritt direkt.

Idag i skolan var nästan alla tjejer från min klass på innebandy SM. Förutom jag, Emma och Hanna. Men Hanna var sjuk eller ngt(?) Så det var bara jag och Emma, rätt skönt faktiskt. Vi började med kemi och jag fortsatte på min och Fridas friggebod. Det var så himla pilligt jobb idag bara, och jag är inte så förtjust i sånnt slags jobb. Vi fick även veta vad vi ska få för betyg i alla Lisbeths ämnen. Här är mina:
Matte: MVG
Biologi: MVG
Fysik: VG
Teknik: VG, om jag gör VG-uppgiften man ska göra om man vill ha de betyget.
Kemi: VG

Sen i förrigår fick vi även veta vad vi får i SO. Jag hade MVG i geografi och VG i historia. Väldigt nöjd med mina betyg. Kommer tyvärr inte kunan få MVG i själva slutbetyget i SO. Ingen kommer kunna det eftersom vi inte haft alla man ska. Som religion mm. Så vi satsar på det till nästa termin när vi även får tillbaka Mattias :) 

Vi satt och diggade i kemi-salen till högsta volym på sterion. Det har vi alltid på onsdags-lektionerna.

Vi hade en liten håla och jag och Emma gick och lirade biljard. Sen kom Totte och massa människor och joinade oss. Så Totte och jag var ett lag och Emma och Arvid. Fast Arvid tog över mest så jag och Emma orkade inte spela mer utan gick upp till syslöjden. Jag är äntligen äntligen klar med min basker, den är kalasafiniii :) Ska ha den varje dag nu. Inger verkade också tycka den var fin. Så hoppas på ett VG ialla fall. Lyckos killarna hade håla i typ 3, 4 timmar. Deras träslöjd var inställd.

Vi käkade mat, typ kebabpytt eller något skit inte så gott. Så jag och Emma gick och köpte lite choklad. Då såg jag Oskars mamma åka i bilen. Så jag vinkade lite till henne, haha.

Vi hade Eget arbete och jag och Emma satt och försökte komma på en uppfinning. Som är uppgiften i teknik för att få vg. Jag försökte med allt och tänkte att man kan ta tamponger och göra de mindre till att stoppa näsblod. Men det sög. Emma ville göra en kopiator så man kunde stoppa in en vante i till exempel och sedan kopiera ut en precis likadan. Eller en tröja eller något liknande. Gud vad trött man var idag då. Vi satt och snackade om typ IQ eller något och så sa Emma något om det och jag bara tittade på henne och hade glömt vad vi snackade om så jag var tvungen att fråga.

Sista lektionen var spanska. Jag och Emma gjorde ett telefonsamtal och hon tyckte vi var jätte bra och sa MVG på er typ,  haha nej inte så direkt ut. Men vi frågade om vi fick mvg på de och de sa hon att vi fick. Fast bara på just det momentet. Sedan slutade vi halv 3 men bussen min gick inte förrän 3.20 så jag la mig i en "parkbänk" som står inomhus då. Där satt alla killar och de sa så jäkla massa roliga grejer, jag bara låg och garvade. Berättade massa sjuka historier och jag vek mig av skratt, haha.
Sen gick vi till bussen och jag satte mig bredvid Caroline Ottehall. Framför oss satt Jeppe och bakom oss Challe. Haha de tyckte det var väldigt roligt med Carros knut hon hade i håret, de tyckte den kändes som en fisring? XD hahaha. Gud vad jag garvade då också. Och så snackade vi navelludd och haha, hade askul verkligen. Jag fattar inte vart navelludd kommer ifrån? Men Charlie pillade lite och fick lite grann i sin hand, från sig själv alltså. Och de berättade också massa navelhistorier och skit. Haha

Jag kom hem vid 16 och gick in och bytte om gick ut till stallet och mockade. Gick in, käkade middag, gick ut igen red.

Nu ska jag kollade på bonde söker fru, mitt favorit program. Det och IDOL! Bäst ever!

/ Alexandra <3

Kommentarer
Postat av: mormor

Hej Alex!
Grattis till alla superbra betyg. Otroligt duktig
du är. Jag är jättestolt över mitt fina barnbarn.
Puss och kram från din mormor.

2007-12-06 @ 20:10:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0