yes

Halloj!
Vårat internet var mysko i måndags. Jag hade precis skrivit klart och så la det av. Vet inte vad problemet var men men... Igår hann jag inte. Vi var och tränade i ridhuset. Mamma höll lektion för Karolina på Flynn och jag red lite själv. Vi håller just nu på och provar olika nosgrimmor och bett för det är ju bra att variera. Men med allt har han blivit hängig och dragig så han går allra bäst med sitt egg-bett och remont! Men som sagt, alltid bra att variera!

Igår hade vi konfa också. Så jäkla kul var det. Först så skulle vi typ berätta om "Jesus-historien!" och vi delades in i grupper jag var med Fredrik, Jeppe, Mimmi och Jenkan :) Vi var ju skönaste gruppen! Haha, jag ville att Jenkan skulle vara Maria och att hon skulle föda i mitt badkar, som inte ens finns? xD haha... Aja de slutade med att Maria hette Mary och var studerande och Josef hette Johnny och var datakonsult. Jesus föddes på en strand i Florida, för där är det varmt och man kan få dödsstraff. De tre vise männen hette Hugo, Ozzian och något mer, har glömt det tredje namnet. hahah och så skulle vi läsa upp det och så frågade Karin (prästen) var de kom i från och Fredrik:
"OOOHIOOOOOOOOOO" xD ööh, okej?
Det uppstod ett asgarv, haha :P

Sen fikade vi, de som gillade risgrynsgröt åt det. Jag är en av de som inte gillade det men de flesta gör ju det. Jag drack julmust och käkade mackor och peppisar istället, gick kanon det också :)
Och sen slutade vi med att köra en "improviserarteater". Det skulle var 15 st frivilliga och det var då inte jag, jag tänkte att det var roligare att sitta och skratta åt de andra. Och jag slapp som tur var. Hon frågade om jag ville spela prostinna eller vad det nu var men jag sa att jag inte ville, så jag slapp!
Det gick ut på att Karin skulle läsa en berättelse och alla som var med i teatern skulle improvisera och göra att som hon sa. De alla hade ju fått varsinn roll. Några var en öppen spis, en var en eld, en en bekänt o.s.v...
Det var riktigt riktigt kul! haha, vi satt och garvade åt de. En kille som heter Jakob var en tigerfäll, en sådan som liggerpå golvet och Karin sa;
"Och tiger-fäällen morrade " Och han : "RAAAAAAAWR"
Hahah, och så sa hon det flera gånger och han gjorde det . OCh ja det var riktigt kul!

Idag så har det varit soft. Första lektionen så gjorde vi klart våra friggebodar. Jag gjorde min och Fridas själv, igen.... Andra gången hon är borta och roar sig, sist var det innebandy-SM, idag var det skidläger. Men jag klarade mig galant själv och hon borde vara stolt över mig! Vi hade disco också samtidigt, som tur var så var inte Lisbeth där så ofta men när hon kom så sa hon att vi skulle sänka och vi fick även klagomål av andra lärare och elever att vi störde deras lektion. Men hela 8B, eller halva iallafall. Våran ena grupp satt och sjöng med och körde även lite dans-moves, ashärligt!!

Sen hade vi en håla och jag och Fredrik gick och hämtade en liten hemlis, haha. Vi ställde ut en julmust igår och idag så var det ice-slash, jätte mummi!

Sen hade vi syslöjd men vi hade inget att göra så det började med att Jullan gick och efter ett tag så drog jag också och tjuvkikade lite på sjuorna när de övade till showen imorgon, haha. Det var en rolig syn. Inget illa menat!

Vi käkade "Frystöming". Idag innebar det hamburgare med torrt bröd och mjuka hamburgare som gick sönder när man tog i de. Men men, det gick ner och jag och Jullan tog typ 10 apelsiner var, men de var lite hårda och äckliga. Sen hade vi EA och jag gjorde klart mitt matteprov, med lite hjälp av Erik igen. Men han hade fått hjälp av sin bror som läser matte E. Hans familj måste vara genier hela bunten. Men skönt att jag är klar med provet iallafall!

Spanska ssista lektionen. Igår så hade vi en liten tävling, eller massa frågor och vinnaren skulle få ett pris idag. Men såklart så säger hon att alla är vinnare och alla får godis. Men jag ville veta vilka de riktiga vinnarna var och det var jag och Rebecka! Woho! :D

Sen kom Oskar, eller han kom lite senare så jag och Fredrik lekte lite. Vi är ett fint ekipage, idag red jag med träns också, eller det var min väska men iallafall! :)

Sen hämtade Oskars mamma oss och i åkte hem till honom, kollade på OC och lite sånnt. Sen så skulle han träna klockan 18. Mamma skulle hämta mig vid hallen men sen så visade det sig att han hade träning i Knutby så han åkte med oss dit och mamma passade påa tt hämta sin plånka på jobbet och kom även ut med en stor mumsig chokladask som vi smaskade på på vägen hem.

MIN ÄLSKADE BÄSTE VÄN FYLLER 15 ÅR IDAG!!!!!!!!! <3333333333333333 GRATTTTIIIIIIIIIIIIS :D Ska ringa och sjunga ssnart också, eller jag och Simon. Innan bonde söker fru.

Imorgon slutar vi skolan, underbart! Vi får våra betyg också. Men imorgo när det soft. Vi ska baka julgodis och sånnt hela dagen hoppas även att jag får kolla på sjuornas julshow, tycker sådant är lite roligt. Oskar sa att han kanske skulle komma och baka julgodis med mig, hoppas det! :D <3
Klädsel imorgon blir:
Röd/orange tunika, svarta höga stövlar, knästrumpor, svart kofta.. vad tror ni? :P

Nu ska jag ringa min bästis<3
/ Alexandra

Kommentarer
Postat av: fördelsedagsbarnet :D

TACK SÅ OTROLIGT MYCKET UNDERBARASTE VÄN :)

2007-12-19 @ 21:34:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0