bussfan

Tjena tjena!
Jag kom nästan precis hem. Hjälpte mamma att ta in hästarna först. Hon hade mockat och lagt in spån så det såg jätte mysigt ut i boxarna. Min mamma är så duktig!

I morse tog det lite tid för mitt hår att bli som jag ville. När jag vaknade stod det åt alla håll och kanter vilket inte var så fint. Jag försökte fixa men det blev aldrig bra så sen hade jag bara 5 minuter på mig att äta och borsta tänderna och det till bussen gick. Jag skyndade mig så mycket jag kunde och cyklade snabbt som jag vet inte vad till busshållplatsen. Jag var där 6.52, bussen brukar aldrig gå tidigare än det. Jag stod och väntade, säkert en halvtimme om inte längre tills mina grannar kommer ut och säger att bussen åkt förbi för länge sen. Men Lottie som mamman heter skulle ändå först lämna Linnéa i Knutby och sen själv åka in till Uppsala så jag fick åka med dem. Vilket var jätte snäll, för annars hade jag kommit försent.

I skolan var det rätt roligt ibland. Rebecka, Oliver och Robin hade med sig fika så det gjorde vi på våran biologilektion. Rebecka satt och snackade med några som satt vid hennes bord och helt plötsligt skrek hon:
"ALEXAAANDRA!!"
Jag ba: "Jaa, vad är det??"
Hon ba: "Jag tror du kommer vara med i Big brother och Idol.
Jag skrattade lite och frågade varför hon trodde det. Hon sa att hon tyckte jag var en typisk big brother person, haha hur är man då?? :S Hemsk vad jag vet?
Det var väl lite småroligt att hon tyckte det. Sen frågade jag varför hon tyckte jag skulle söka till idol. Då sa hon att hon tyckte jag sjöng asbra och att jag hade stjärnkvalité och alla höll med, haha xD Hon kunde se mig framför sig precis som Amanda i idol stå och skrika: LOOOK WHAT THEY´VE DONE TO MY SONG, MAAA!!!!
Hanna sa också att hon trodde det, precis som Marie Picasso... Idol går bra, men big brother? haha
Svenska lektion hade vi också och jag, Frida, Rebecka och Emma höll på och säga vad vi tyckte alla passade att heta för namn och vad de såg ut att komma ifrån. De tyckte jag såg ut som en Amanda eller Alexandra. Det var de två namnen som mina föräldrar tänkte... Och Alexandra blev det då. Rebecka tyckte jag såg ut att komma från Tyskland, men det tror jag bara att hon sa. Jag tycker själv att jag ser rätt typisk svensk ut. Vi sa massa roliga namn och hade en trevlig stund. De andra stackarna som inte var i Belgien var tvungna att göra prov men vi får göra det om två veckor.

Imorgon ska jag tävla på Jälla med Peeron, en regional LA:1. Therese ska följa med och kolla och sen ska hon sova hos mig det ska bli trevligt. Hon ska få slinga mitt hår också, vilken ära för henne!
Kommer nog tyvärr inte hinna vara något med Oskar under helgen men vi får göra något på onsdag kanske. :)

Ikväll är det idol, mitt favoritprogram. Det och bonde söker fru är det enda jag följer. Jag kollar faktiskt inte alls mycket på TV.

Nu ska jag fixa lite rolig musik.. Någon som har förslag på en bra låt?

Jag tycker det är lite tråkigt att det aldrig är någon som kommenterar min blogg. Jag vet att det är många som läser, eller det är många som säger att de gör det ialla fall. Men klart det är kul att få kommentarer annars känns det som att det är onödigt att skriva.

Hejpåer <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0