Farmen imorgon

Hej alla glada!

Jag känner mig ialla fall glad idag. Ska tävla imorgon och det ska bli toppenroligt! Idag har jag varit på Thun´s. Jag och min far åkte dit vid halv 11. Simon hade fått nya skor så såklart att jag också ville det. Han hade lovat att jag skulle det också så då tog vi det idag. Jag provade massa, han visade de han tyckte var fina.. Men nej vi hade inte riktigt samma smak. Jag hittade ett par direkt men de var så himla tunna men jag sa att jag kunde ha knästrumpor och skit under och då sa han: jaa, du gör som du vill. Men så fortsatte han att visa massa han tyckte, haha. Innan vi åkte frågade vi om farmor ville följa med men hon ville och kunde verkligen inte för hon hade gjort deg som skulle bakas ut. Men när vi står där och provar skor och håller på så kommer farmor ialla fall. Haha, lilla farmor hon kunde inte hålla sig tror jag. Farmor tyckte stövlarna jag valt var jätte fina men vi fortsatte ändå kolla runt lite. Men det slutade med att jag ville ha de där ändå. Vi bestämde att vi skulle gå och käka och jag sa att jag ville ha en sallad. Jag sa att jag skulle komma snart, jag skulle bara gå och kolla på knästrumpor. Men sen kunde jag inte låta bli att kika lite på kläder också. Jag glömde helt bort tiden och helt plötsligt ropar de i högtalarna: "KAN ALEXANDRA FREDRIKSSON KOMMA TILL KASSAN, SÄLLSKAP VÄNTAR" Hahaha, jävla skämmiga farmor var i farten. Hon har ropat på mig två gånger förut. Tur att inte så många vet vad jag heter men jag tyckte folk tittade på mig när jag gick dit.

Farmor stod där och jag bara skrattade åt henne. Men vi gick och käkade. Pappa hade beställt sallad så jag fick gå och välja vad jag ville ha. Så jäkla gott var det. Man fick sallad, tomat och gurka och sen fick man välja 5 andra tillbehör så jag valde; fetaost, räkor, crabsticks (eller vad det nu heter), majs och pasta. Sen tog jag vitlöksdressing. Gud vad mycket det blev, men himla gott var det!

Vi käkade klart sen åkte far min hem, gav mig lite cash så jag kunde pröjjsa grejjerna xD och sen gick jag och farmor vidare och kollade. Jag hittade vantar och en längre t-shirt som man kan ha båda över jeans och med leggings under. Köpte slinggrejjs också, tänkte jag skulle prova det för min andra färgning märkte man knappast något med alla trodde bara att jag hade färgat mörkare.

Sen åkte jag och farmor till Alunda för farmor var tvungen att köpa hårspray. Vi åkte först till en salong. De har så otroligt mycket frisörsalonger i Alunda, jag tror att det är 6 stycken eller något i den lilla staden. Men i den första salongen tyckte inte farmor att hon hade något, hon ville ha sin gamla vanliga... kommer inte ihåg vad den heter nu. Men jag sa att vi kunde åka till Therese syrra Sara och den salongen för jag tyckte de brukade ha mycket sprayer och grejjer där. Sara var inte där men den andra tjejen som jobbar där var där. Och mycket riktigt farmors spray fanns där och hon blev överlycklig när hon slapp åka enda till Östhammar för att köpa hårspray. Hon var glad hela tiden och tänkte inte på hur fort hon körde hon var väl uppe i 130 eller något när hon bromsade in och sa: "Men gud vad fort jag kör" Jag ba: "Jaa, herregud då blir så lycklig så du glömmer bort hur snabbt du kör". Tänk vad lite hårspray kan göra. Jag gick ut och gav hästarna lunch-hö och mockade lite. Ska fixa till tävlingen ikväll. Vet inte om jag hinner knoppa på morgonen i morgon eller om jag måste göra det ikväll. Det är morsan som har koll på det där.


Ikväll är det Idol, det får man inte missa. Min personliga favorit är Daniel. Han kan sjunga precis allting. Jag tycker det är ganska självklart att han kommer vinna, men man vet aldrig hur det blir... Det blir spännande att se. Amanda var min favorit förut då trodde jag hon skulle ta hem allting men i första finalveckan var hon så jäkla dålig. Hon sjöng falskt och flackade med blicken och hade inte en aning om vilken kamera hon skulle titta i. Så efter det har jag haft lite svårt för henne. Sam tycker jag ska åka ut. Han väser bara när han sjunger och så skakar han. Ut med honom! Låt tjejerna vara kvar. Det är bara Amanda och Marie Picasso kvar nu så de måste få stanna. Kul om det bara är killar kvar.


Oskar, jag älskar dig det vet du <3


Therese, bästoo synd att du skulle till Madde just idag. Jag som hade plannerat att du skulle komma hit. Aja, vi får ta det en annan dag.


Ha en fortsatt bra kväll!

/Alexandra <3


Kommentarer
Postat av: Oskar

äslakr dig me det vet du me

2007-11-02 @ 23:14:14
Postat av: Anonym

Hej mitt äldsta barnbarn Alexandra Maja Louise!

Jättetrevligt att få läsa din blogg igen.

Har verkligen saknat den. Världen bästa

ryttare i dag på Peeron. Guld!!! GRATTIS!!!

Puss och kram från mormor

2007-11-03 @ 16:38:12
Postat av: mormor

Hej mitt äldsta barnbarn Alexandra Maja Louise!

Jättetrevligt att få läsa din blogg igen.

Har verkligen saknat den. Världen bästa

ryttare i dag på Peeron. Guld!!! GRATTIS!!!

Puss och kram från mormor

2007-11-03 @ 16:39:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0