Linn & Clara :)

Idag var jag tvungen att gå upp samma tid som jag går upp när jag går till skolan, 06.00. En fruktansvärt tidig och jobbig tid. Men jag var laddad för jag visste att min dag skulle bli väldigt trevlig med två av mina bästa kompisar, Clara och Linn. Min far skulle och hämta en frys på Ekerö så han skjutsade hem mig till Linn, jag var där runt nio. Linn mötte mig i pjamasen, hon hade såklart inte hunnit byta om så tidigt på morgonen. Men hon fixade iordning sig och vi gick och lämnade Tea, Linns lillasyster hos grannen och sen gick vi ner till Svanhagen och väntade på bussen. Träffade en tjej som gick i Skå förut när jag var liten. Herregud vad folk förändras, man såg ju att det var hon men gud vad smink hon hade. Man såg verkligen randen från foundation, alla ska ha så mycket foundation på sig hela tiden, kan ni fatta att det inte är snyggt? :S
Aja, efter ett litet tag kom bussen och vi såg Clara genom fönstret, hon vinkade så glatt och hade en likadan Svea-mössa som Oskar har. Så fort jag ser någon som har en svea-mössa så blir jag lite grinig för jag tappade bort min förra året. Eller om någon tog den, jag har ingen aning.. Den är spårlöst försvunnen ialla fall.
Vi åkte bussen till Brommaplan och sen åkte vi tunnelbanan till Fridhemsplan och så gick vi till älskade donken och käkade lunch. Jag åt Mc feast & Co och cheddar dressing, som alltid. Haha, åt det till middag igår också. Men jag ska se till att det inte blir en vana. Efter vi ätit klart gick vi till vad det nu hette något med town... och körde laser game. Vi körde två omgångar. Första omgången vann vårat lag. Men jag var urusel jag sprang bara runt och kände att jag bara blev träffad hela tiden men andra gången gick det lite bättre, för mig. Men inte för laget vi förlorade men denna gången blev man lite mer svettig. Hur jobbigt som helst att springa runt i mörkret och försöka skjuta folk.
Så efter det gick vi till donken igen och köpte glass jag köpte glass med chokladsås, det äter jag också alltid och Linn orkade inte sin så jag åt upp hennes också.
Efter det gick vi och kollade lite i en galleria som var där. Clara hade presentkort på en pärlaffär så hon gjorde ett eget halsband, det vart kalas fint och billigt och bra!
Vi gick runt och strosade och kollade runt i lite affärer och sen gick vi och köpte godis. Sen ringde min pappa och sa att han var utanför så då fick jag säga hejdå till brudarna.
Det blev lite stressigt när vi kom hem. Jag fick kasta på mig ridkläder och springa ut och mocka snabbt och fixa iordning Peeron, sprang in och tog en pizzabit.. Snacka om onyttig dag, bara fet och onyttig mat hela dagen. Det får bli min tjockisdag.
Sen åkte vi iväg på Fredrik Böhling träning. Joggade fram honom och han var fin. Han hade vilat i två dagar, men det märktes verkligen inte, han var loss och fin. Sen frågade mamma om Fredrik ville hoppa upp och känna på han, det ville han. Så han red honom ett tag. Han tyckte han var väldigt trevlig och sa att han trodde att han kunde gå hur långt som helst!

Så på lördag blir det tävling på Farmen, Linn och Clara skulle försöka komma och kolla, roligt! Saga kanske också kommer. Hon hade inte anmält för hon tyckte inte han var i form och hon hoppade mest och red ut nu. Men hon skulle ialla fall komma och kolla på mig. Jag ska hälsa på sladdemannen också som har röjjt hela dörren, herregud!

Ha det gött!

// Alexandra <3

Kommentarer
Postat av: Nikki

Ja du får inte glömma Sladden ;)
Älskar dig

2007-11-01 @ 23:19:15
URL: http://nikkiliito.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0