lol

Hej igen!
Kom precis in från stallet. Red Ginny och Peeron. Cia, veterinären var här idag och kollade Goldie och Ginny om de var fräscha nu. Ginny var helt bra så henne kunde man börja rida på så vi ska rida henne den här veckan och sen kommer hennes köpare på måndag eller tisdag nästa vecka. Men goldie reagerade fortfarande fram så hon ska få vila några veckor till. Hon kollade även om Gelzo var dräktig och det var hon. Men hon visste inte om det var tvillingar eller inte för det kunde hon tydligen inte känna. Men det är inte så ofta som det är det så hon antog att det inte var det.

Det var väldigt mörkt när jag red. Red fram och tillbaka på vägen. Peeron är trygg som alltid och kollade inte på någonting. Mamma stod bredvid och väntade med Ginny så jag snabbt kunde hoppa upp på henne sen. Ginny var jätte pigg. Inte så konstigt, hon har ju vilat i 2 veckor. Hon blev ännu värre när mamma gick in och lämnade Peeron i stallet. Men jag gjorde massa halter så då blev hon lugnare.

Jag pluggade lite innan. Jag skrev en SO-uppgift, det är det som är jobbigt med SO-läraren. Först får man en uppgift som alla MÅSTE göra. Och sen har hon massa extra uppgifter om man vill ha högre betyg men hon vill helst att alla ska göra det. Men klart att man gör de, man vill ju ha högre betyg än G och hon sa ju att mitt betyg vägde mellan VG och MVG så jag ska kämpa på nu. Men det är ialla fall en uppgift om upptäcktsmän vi håller på med grupparbeten i skolan om olika upptäcktsmän och extrayppgiften var att skriva antingen ett brev... alltså från en upptäckare, eller en dagbok eller en tidningsartikel.. Det fanns lite mer att välja på också men kommer inte ihåg nu.. Jag har valt att skriva dagbok. Har kommit ganska långt. Men vi har tre veckor på oss innan det där ska vara inne men det är alltid soft att lämna in den lite tidigare. Vi ska ha SO-prov också men det handlar inte alls om samma sak det är feodalism eller något, jag vet inte ens vad provet handlar om. Då är det illa! Ska försöka plugga på men det är typ 100 sidor så det är väldigt drygt. Aja, usch jag orkar inte skriva mer om alla prov och läxor jag har.

Jag och Emma fick presenter av Victor idag, haha. Fråga mig inte varför, han sa att han hade blivit en snäll pojke så det var väl bara att tacka och ta emot. Det var örhängen och en cd-skiva med alla bilder från Belgien så här kommer lite:
image15image16
image17
image18
image19Ägget posar som alltid
image20mördarblicken
image21äppleimunblicken
image22hahaoj frida och axel ;)
image23fåglarna
image24 SCHNYGG!
image25ojj vad rädda vi blev
image26lite trötta
image27

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0