Nyklippt

Hallo!
Jag kan börja med att tacka Nikki som håller på att fixa min blogg. Den börjar bli riktigt fin nu tycker jag! Det är bra,. för hon verkar bara tycka att det är roligt.

I morse fick jag sovmorgon för jag åkte med min pappa. Jag kunde gå upp 40 minuter senare vilket var väldigt skönt. 40 minuter är lång tid för mig och när man går upp så tidigt som jag gör är varje minut lyxigt.
Började 7.55 som alla dagar förutom tisdagar. Men jag glömmer ändå alltid att vi har sovmorgon på tisdagar för det går ändå ingen buss från mig men oftast kan jag åka med min far.
Jag hade lite olika lektioner och slutade klockan 14.30. Jag gick till mitt skåp, det utan lås. Men det funkar kanon utan det ingen har tagit något än så länge. Men Oskars väska låg ialla fall i mitt skåp så jag kollade mot de nya bänkarna vi fått i korridoren och mycket riktigt, där satt han :)
Otroligt trevligt att träffa honom :)<3

Sedan fortsatte jag på min vanliga buss ända till Alunda. Hade telefonkontakt med Therese nästan hela vägen. Jag var framme i Alunda runt 16 och Therese satt på en bänk där, jag såg henne direkt med sin lysande röda jacka. Vi var ju inte dåligt lika idag inte... Båda röda jackor, svarta stövlar och diadem.. Det var inte plannerat men vi tänker ofta lika hon och jag. Vi satte direkt kurs mot fiket. Hon tog en blåbärsbulle och en äppelfestis och jag ett wienerbröd och en apelsinfestis. Sen gick vi in och tog ett bord. Jag tror inte att det finns några som är så sjuka som vi är. Vi började snyta oss med servetter i takt till låten Me love med Sean Kingston. Vi räknade till tre och körde samtidigt. Det satt tre personer där när vi kom in; två tanter och en gubbe. Helt plötsligt ringer gubben till någon... Vet inte om det var en kompis men tror det och så säger han:
"HEEJ YNGVE, DET ÄR INGVE"
Och jag och Therese hade väldigt svårt att hålla oss för skratt så vi satt och garvade med händerna för munnen. Vi käkade upp vårat fika väldigt snabbt och gick ut och tog med oss våra festisförpackningar för att smälla de där ute. Therese ville inte vika ut sina kanter för hon sa att det gick lika bra ändå. Det gjorde det ju inte, haha!
Men det gjorde ju jag, vek utan kanterna alltså men det gick inte så bra för mig heller så det kan ju inte ha berott på attt hon inte vek ut dem. Men jag provade en gång till och då blev det en liten smäll och en pappa och sina barn stirrade intensivt när de gick förbi, men vem bryr sig jag kände ju inte de!
Sen gick vi in till ICA. Jag kände för att prova den nya Marabou'n med Non stop smak. Men den fanns bara i 200 g. kaka så det kände jag att det var lite för mäktigt så då skippade vi godiset helt och kände oss rätt duktiga. Ovanligt för att vara oss.
Vi gick till klippstugan och Sara höll på att klippa en kille när vi kom. Men hon var nästan klar och strax därefter satt jag i den "heta stolen". Hon frågade hur jag ville ha det och sa att hon hade hört någonting om page. Och jag svarade: " Jaa, joo jag tänkte ju så först men sen när jag såg Therese så ändrade jag mig direkt" Jag sa såklart att jag skojade, för det gjorde jag ju ;)
Men Sara fick sig ett gott skratt men som tur var hörde Therese inte vad jag sa. Men jag sa att jag ville ha väldigt uppklippt men ändå behålla längden så hon gjorde som jag sa och klippte och klippte. Therese frågade under klippningen om jag ville ha en cappuchino, en tradion när man är på klippstugan. Men jag hade lite svårt att dricka under skynket. Så jag fick vänta ett tag. Therese berättade massa roliga grejjer om när de träffade några från Norrland när hon var liten och hon sa en inte så trevligt sak om sin mamma så Karin nästan satt maten i halsen. Jag tror inte jag ska nämna det för hela svenska folket. Men det var väldigt roligt sagt!
Det tog ungefär en timme att klippa och det var rätt mycket hår som låg runt stolen. Men jag blev väldigt väldigt nöjd! kanon fint blev det, precis som jag önskade. Det är skönt med Sara för hon fattar precis hur man menar när man säger något och det är skönt för hon är ändå så pass ung så hon vet ju liksom hur man vill ha det och så...
Så henne ska man klippa sig hos, hon är kalasbra!!
Åkte hem, mamma och Simon hämtade mig och när vi kom hem käkade vi och nu sitter jag här och skriver. Men måste plugga nu. Ska ut och gå med Ginny och Goldie sen. Mamma sa att jag var helt hästledig idag men en prommis är bara skönt såhär på kvällen.

// Nyklippt Alex :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0