Fyrishov tisdag

Ny tycker jag att jag blivit riktigt duktig på att uppdatera! Men kan bero på att jag har höstlov också. Så himla skönt är det att ha det. Men både Nikki och Saga sa att de skulle komma, halva lovet var. Men nu blev det inte att någon av dem kom. Nikki tog hem Sladdbert till farmen och har mycket med honom och Saga vill gärna komma men vi vet inte riktigt hur det blir.

Klockan är framställd så jag gick upp kl 7.00, 8.00 i gamla tiden. Red Peeron på ängen, tränade lite skänkelvikningar och enkla byten. Himla duktig är han. Vilken himlans tur vi har, en av Sveriges finaste ponnyer har vi fått låna. Vilken lycka! Fick Matilda Erlandssons msn idag också (hon som ridit och utbildat Peeron) så jag ska skicka mejl till henne senare.

Sen åkte jag till Oskar. Sa till honom att jag skulle komma vid 10, halv 11. Men som vanligt så är min familj så jäkla sega, ibland blir man galen. De skulle in och kolla på kakel till vårat nya badrum. Kom väl inte till Oskar förrän klockan var halv 12. Vi kollade på film och käkade varmkorv och hade det trevligt, älskar dig <3
Sen hämtade de mig när de var på väg hem från kakeltittning, klockan var halv 4 så det vart inte så länge. Men vi ska till fyrishov på tisdag. Jag, Oskar, Fredrik Holm, Therese, Jersa, Tottis, Fanny och så skulle tydligen Jersa ta med sig några polare också och då vet man aldrig hur många det blir. Men det är trevligt om man är många.

Imorgon ska jag äntligen få träffa Therese igen. Vi har inte träffats på över en månad. Saknar dig verkligen! Först ska jag rida Peeron i Happsta ridhus och sen ska vi kolla klipptid hos Therese syster Sara och sen ska mamma lämna mig hos min bästa vän, Therese. Vi ska på kärringgympa på kvällen med hennes mamma Karin, det ser jag fram emot. Men vi kan behöva träna lite. Sen ska jag sova där och det blir väl myskväll och lite sånnt. Och sen på tisdagen åker vi som sagt in till fyrishov med lite människor.

Nu tjatar mina föräldrar på att jag måste röja upp i badrummet, herregud vad jobbigt det är jag vill bara vara i fred när jag sitter framför datorn, hatar när de smyger omkring i bakgrunden och tjuvkikar vad man skriver. Jag ska fixa i badrummet, men inte just nu på min datatid!

Ha en fortsatt bra kväll, Alex<3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0