tävling tävling tävling

Hann inte uppdatera igår, var på tävling precis hela dagen vi åkte 8.50 och kom hem 23.00. Men jag ska berätta om dagen också. Jag och mamma hade tänkt att åka halv 9 men vi blev alltså 20 min sena. Men det var bara bra, när vi kom fram fick vi gå och vänta i typ massa timmar. Men det var iaf jag till slut. Han var fin på framridningen, Norea var precis innan mig, hon var nöjd med sin ritt. Han kändes inte riktigt fram för skänkeln där inne, men gjorde ändå allt han skulle. När jag kom ut fick vi veta Noreas poäng, 68%. Jätte bra, eftersom att det inte var många över 60, hon dömde verkligen skithårt! Sen red Tove och efetr det får jag veta mina poäng, 72% :O:O Helt sjukt! Jag fattar aldrig varför jag får sånna poäng när jag inte är nöjd. Så jag vann ju ganska överlägset, det var sammanlagt 30 ponnyer med, askul! Skitdåliga priser var det, fick rosett, plaket, grimma och grimskaft.

Sen var det bara och ladda om till nästa klass. Det var Jeanette Nyman Nilsson, najs tänkte jag för hon har alltid dömt mig bra förut. Men herregud vilken dålig domare hon är. Hon dömde 6 i timmen, så jävla långsam. Hon dömde de små ponnyerna för att de var söta inte på hur de gick. Alla tyckte hon var värdelös, sen red jag. Jag hade en sån skön känsla att jag grät när jag kom ut, han gjorde verkligen allt perfekt, eller hade några missar i skritten, ryggningen och i ngn halt. Men han var fram för skänkeln. Nej jag får 65%, 5 på vägarnas rätta ridande :O:O:O:O:O:O JÄÄÄÄVLA ah jag ska inte säga vad jag ivll säga om henne. Så jag var tuff och gick fram och frågade henne i pausen vad hon menade med att sätta en femma där. Nej hon säger att det drar ner om han står ojämnt i en halt :S det har väl fan inte med det att göra. Även hon som rider Cooper, rider asbra gör hon, fick en 5 också! Jag kan ju säga som så att ingen kommer att anlita henne mer, gud vad dålig hon var!

MEN VI VANN MED LAGET :D :D :D :D WIIIIHOOOOO! Helt överlägsna var vi, det var flera som kom fram från andra klubbar till och med och tyckte att vi skulle gå upp till elit, det tror vi själva att vi kommer göra också. Finalen går i LA:P1, ingen av lagen förutom vi som har ridit det så vi hoppas p åvinst även där! Vi hade tur att Enköping kom trea, då blev det ännu bättre för oss.

Hahha jag och Hanna von Oijen gjorde desperata försök att göra en hejarsång till laget. Vi tänkte att våra mammor skulle komma i cheerleaderdräkt och hela baletten. Så här går sången, (Tänk sthlm i mitt hjärta melodin)

"Björklinge i våra hjärtan, låt oss få visa er nu, att vi ska kamma hem skiten och gå till eli-iten! Av klubbar vi känner i Uppland är vi den klubb som kämpat bäst. På dressyrbanan spöar vi allaaaaa, sen vet vi inte vad vi ska ha där:P Jag tänkte att vi skulle snacka: NI kan kalla oss dressyrstjärnorna, haha fan vad dom garvade åt mig då. Men jag står fortfarande fast för det. Någon som har ett förslag, det är i det där stycket när man sjunger: En blandning av sött och salt.

Nu ska jag gå och äta frukost, puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0