Close your eyes

Tjena mittbena!

Sitter och väntar på att omhoppningen ska börja. Rolf-Göran Bengtsson, silver eller guld! HELT SJUUKT! Det har inte hänt att någon i ridsporten tagit medalj på hur lång tid som helst, nästan aldrig hänt.

Idag var det också en ganska lugn dag. Vi började med idrott, fast vi hade inte idrott utan idrottsteori. Vi snackade kondition och fick se en film om det. Vi hade spanska utan lärare och engelska och sedan var det dags för sexualkunskap. Jag tror inte man kan ha någon bättre lärare än Lisbeth i det. Det börjar med att Kalle säger:
- Björn Borg kallsonger innehåller ett gift.
Lisbeth: VAD SÄGER DU?
Kalle upprepar det han sa och jag frågar Lisbeth vad hon trodde att han sade.
Jag trodde han sa: Det rycker i baugetten. Det spred sig ett asgarv i hela klassen och lektionen började bra. Vi fick komma på alla namn vi kunde på killar och tjejers kön och det blev en del. Klockren lektion det där, imorgon har vi det igen men dock i halvklass! Vi hade idrottsteori, igen... Den riktiga idrotteorilektionen och vi fick planera hela våran termin med orientering, cykel, löpning, basket, innebandy och lite andra grejer. Det blev bra och på tisdag ska vi springa Copers test, lite jobbigt. Vi slutade med musik och vi snackade mest lite betyg och Håkan visade lite rapplåtar som gamla elever skrivit. Det var bl.a en kille som gått i Almunge som varit med i ZTV och grejer, vi fick höra hans låt. Nästa vecka ska vi börja med våra rapplåtar. Haha, jag och Johan är nästan klara och det är ingen rapplåt heller, den blir bra!

Jag ska åka och träna sedan i ridhuset. Sigrid och Karolina kommer dit också. Men vi var tvungna att se Rolf-Göran Bengtsson först.

Oskar är förresten världbäst <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0