that's alright mama

Jag kom nästan precis hem. Idag har jag jobbat från 8-14, ganska skön arbetsdag. Dryga mattider är det bara, man käkar 10 eller halv 11, jag fick äta 10 idag. Man är ju inte så hungrig då direkt. Men jag käkade lite korv och Spaghetti, rester sedan gårdagen. Jag har växlat mellan provhytterna, ytterst lite i kassan, lite gå-ut-med-kläder-jobb och att gå runt och vika och städa lite. Vi var 4 stycken provhyttstjejer idag. Eller en har precis blivit stor nog att gå upp till kassan, så vi säger tre. Jag, Malin och Frican. Det var ganska lugnt med folk, eller rätt lagom. Jag åkte med Frican till ICA och vi fick lite fika från Go´biten som alltid på lördagar så jag gick ner och satte mig på en bänk på en busshållplats och fascinerades av alla bilar och sådant som var där. Jag hade först ingen aning om vad som stod på men sen fick jag ett svagt minne av att Oskars syster Johanna sagt att hon skulle sälja korv där på någon race-tävling. Fråga inget om det för jag förstår inte. Sedan gick jag långsamt, långsamt hem till Oskar och hoppades på att han skulle ringa. Klockan blev halv 4 och han hade sagt till mig att han skulle vara hem strax efter 3. Mamma ringde mig, som tur var och frågade om hon skulle ringa till Oskar, han var tydligen på Coop i Uppsala så det skulle ta ett litet tag för de att komma hem. Jag gick in till Oskar och satte mig i soffan bredvid Johanna och kollade lite OS. Efter ett tag kom Oskar och hans fader hem. Vi käkade efter ett tag under en otrolig stress och sedan ska vi inte gå in mer i det. Jag är iallafall hemma nu efter en lång dag.

Jag har förresten köpt mig ett par lila strumpbyxor (härlig färgklick till hösten) i strl 152, från barn. Jag hade bannemig inte kunnat ha någon större storlek. Förresten har jag hittat ett par jeans och två par t-shirtar på barnavdelningen, undrar vad mamma säger om jag kommer hem med lite mer grejer, hihi! Jag har fixat mig en klocka också, eller jag måste åka och köpa den någon dag eftersom man bara kan lägga undan grejer till löning. Tyvärr hade jag inte tillräckligt med pengar idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0