what goes around comes around

Goddag!

Igår var det först jobb, sedan åkte jag, mamma och Simon på interjuv på Jälla för celsius elitskiten! Det gick nog bra.

Efter det så skjutsade mamma mig till tsatsiki där brudarna befann sig, väldig restaurang det där. Vi åt jätte god mat, grillspett, klyftpotatis, tsatisiki med pitabröd, tomatsås och god sallad! Vi satt kvar där ganska länge och sedan bestämde vi oss för att gå. Då ropade några: BRUUUUDAR, SNYGGGINGAR!!!??? Vi vände oss om och såg inget, sedan helt plötsligt börjar de sjunga därifrån där vi trodde att de ropade, värsta kören, jätte bra var det. Men vi fattade aldrig om det var de som hade ropat.

Vi gick till max för toa besök och sedan köpte vi glass med chokladsås och träffade Manges tjej Nejra och Fredriks flamma, höhö! Sedan var det dags att gå till bussen. Vi satte oss längst bak. Jag ser att fyllekjell kommer på efter mig och tänker: oh no, inte han! Först sätter han sig längst fram men efter ett tag så kommer han bak och invisas med att gå igenom våra ben, först frågar han om det är okej, då säger vi: nej. Då går han igenom iaf och mumlar något om att man inte får äta glass på bussen. Jag säger: Tjejer, vi går fram. Jag går allra längst fram, haha tydligen var det inte bra.

Efter ett tag märker Jullan att hennes mobil är helt försvunnen. Hon ringer till den och vi kollar bak och tänker att hon kanske glömde den där. Då ser vi att äckelpäckelgubben gör någon rörelse med händerna. Jullan går bak och ber Emma ringa igen.
Jullan säger: Ligger min mobil här, flytta på dig!?
Äcklet: Nej det tänker jag inte, du får väl hålla reda på din mobil själv!
Jullan blir mer och mer irriterad och tjatar gång på gång att han ska ge tillbaka den till henne. Efter ett tag säger Jullan:
Jag ringer polisen för fan, ge mig mobilen! DÅ, ur hans äckliga, blöta spritpåse tar han upp hennes mobil.

Efter ett litet tag kommer han fram igen och säger: Jag är ingen tjuv, jag hade tänkt lämna den till polisen. MMMM, tjena! Emma frågar om han inte ska gå av nu och han svar: är vi vid funbo kyrka och luktar gammal jävla äckelsprit i munnen!
Tack och hej, där drog han! Vilken jäkla tur att Julia gick bak, fy fan för honom!

Vi kom hem till Jullan runt kvart över 8, där var det massa fika och julgodis och gott, så det åt vi och gick upp på Jullans rum. Vi satt och pratade ganska länge men sedan kände vi att vi ville hitta på något. Jag och Emma kände starkt för Filip och Oskar, eller hur Emma? ;) Vi gick till Konsum och där var alla gamla 90:or, de skulle på fest i Knutbygården, roligt! En sådan fest måste vi också ha sedan. Alexander och Jesper var vid konsum, desperata efter något att göra. Vi stod med de ett tag men det var så tråkigt så vi gick till prästgården och satte oss på en bänk, haha. Riktigt mysigt!

Sedan blev Frida akutakut, säger inte vad! Hahaha. Petter, Matte och Falk kom efter ett tag och gjorde oss sällskap, trevliga människor det där och stackars Frida var utsatt efter det hon gjorde och det var kvällens samtalsämne. Vi satt där ett tag och sedan gick vi hem till Petter och hans enkla lya (jag tror Emma skämdes när jag sa det, haha). Vi bakade chokladbollar, eller det var jag som gjorde dom! De andra höll mest på och lekte med en osthyvel. Lyssnade på musik gjorde vi också. Vi var där till 1 ungefär. Mange och Nejra hann komma på besök ett tag de med.

Vi gick hem till Jullan och vi lade oss och kollade på stallkompisar, haha! Shit, vad kul det är. Alla var vakna till tre sedan började alla däcka en efter en, jag somnade sist och lät stallkompisar stå på. Frida var lack pga det när hon vaknade!

Vi gick upp halv 11 och käkade frulle och sedan kom mamma och hämtade mig och vi åkte till Upplands väsby, Horze. Presentkort hade jag, som gick ut för en vecka sedan men de förlängde det åt mig. Vet ni vad jag köpte? Ett par skor, som jag väljer att ha som vardagsskor, Haha som jag letat efter ett par vinterskor och så hittar jag de på en hästaffär, undebart ju!

Nu blev det väldigt mycket text, hoppas ni orkar läsa! Lite bilder bjuder jag på också!






Kommentarer
Postat av: Emma

hahah alexandra! , och ja lite pinigt vart det när du sa de till petter! :D. hah lille petter som skämmdes så för att det var så stökigt, haha,



ha skorna imorn pallex ! <3

2008-12-07 @ 21:35:05
URL: http://eemmq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0