Kladdkaka

Hallåj, skönt att sova i sin egna säng igen. Sov jätte bra i natt, trots fullmåne. Sov till halv 9 sen låg jag och läste ett tag innan jag gick upp och käkade frukost. Mamma sa att hon inte hade sovit någonting, klåda på hela kroppen, stackars henne. Men hon ligger och sover nu istället.

Jag har inte gjort så mkt, fixat lite i garderoben. Vill så gärna få ut mitt skrivbord. Vill ha farmors men det hade hon tydligen lovat bort till Simon som inte ens är i behov av det, men har jag tur får jag det ändå.

Nu tänkte jag baka en mumsig kladdkaka :) Sen MÅSTE jag städa mitt rum. Tänkte fråga Dennis om jag kan göra något som jag kan få lite cash för, är nämligen pank och jag ska till Sthlm och shoppa, inte så lyckat.

Men nu är det dags att börja med kladdisen, här har ni ett recept;

Ingredienser:
3 dl strösocker
2 st ägg
2 msk kakao pulver
1 tsk vaniljsocker
1 krm salt
75 g smör
2 dl vetemjöl

Garnering:
1 msk florsocker

Tillagning

1. Sätt ugnen på 150 grader.

2. Smörj en bakform ( ca 20 cm i diameter ) och pudra över lite vetemjöl.

3. Rör ihop socker, ägg, kakao, vaniljsocker och salt. Rör ner smält smör och blanda i vetemjölet sist. Bred ut smeten i bakformen.

4. Grädda mitt i ugnen i ca 20 min. Låt kakan svalna och pudra över lite florsocker.

Vips, så har ni en mumsig kladdkaka :) Gott med grädde eller glass till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0