Outfits

Therese kommer imorgon i stället, förhoppningsvis! Hon kände sig lite halvkrasslig så hon ville inte att det skulle bli värre och det kan man ju förstå, jag vill ju inte heller bli smittad så det är nog bara bra att vi väntar en extra dag.


Jag bakade scones idag. Jag är kung på att baka kan jag tala om. Igår bakade jag kladdkaka, den blev så himla god och i dag blev mina scones suveräna också! Vi hade inget bakplåtspapper så jag ringde till farmor och berättade att jag bakade scones och frågade om hon hade något, det hade hon. Så jag gick dit, Simon var redan där och spelade kort. Farmor gav mig bakplåtspappret och sade:

"Jahaaaa, så du håller på och bakar SKOOO-NES"

Hahaha, hade svårt att hålla mig för garv. Tänk er att hon sa det precis som det stavas. Farmor är inte den bästa på engelskauttal och så, men jag gillar henne ändå :) Jag, mamma och Simon fikade och sedan gick jag upp och bytte om för att gå ut och rida Perran. Det började bli mörkt men jag kände att det inte gjorde så mycket eftersom att det är fullmåne nu. Kunde inte rida så hårt, utan travade bara och red lätt och galopperade en kort sträcka och stod i fältsits, eftersom att det var ganska så hårt på vägen. När jag kom tillbaka skötte jag om honom först och han fick mat och så och sedan tog jag in de andra krabaterna. Alla utom Goldie fick gå in, henne tog jag ut på en promenad. Goldie var inte så förtjust i den idén, men det kan man ju förstå hon hade ju massa mat som väntade i boxen. När jag var ute och gick med Goldie kom ett minne tillbaks i min hjärna, från Fågelängen. Där jag och min familj bodde innan vi flyttade till denna härliga gården.
 Minnet löd såhär; Varje fredag när jag var kanske 6-7 år red jag min kusins shetlands ponny som hette Thinky. Jag var alltid rädd att jag skulle ramla av, vilket inte var så ovanligt. Men jag tänkte alltid att det gör väl inte så mkt, det är ju faktiskt fredag (?) vad menade jag med det, haha. Det kan ju inte hända så mycket mer än att jag är tvungen att åka in till sjukhuset och det gör ju inte så jätte mkt, neej okej ;S... Det lugnade faktiskt ner mig.
Sen så var det en annan grej jag kom på. Det var för att jag gick förbi grannens hus och det luktade mat. Då kom jag på att varje fredag när jag och mamma gick hem från stallet ( det var bara några meter bort)... Så halvvägs så började det lukta underbart gott av mat och det var alltid från vårat hus. Dennis är ju mästerkock så det var därför. Gick man ännu närmare hörde man att det spelades Elvis-skivor. Jag tror det har påverkat mitt Elvis-lyssnande mycket. Jag minns det som att vi hade det väldigt mysigt ialla fall.

Sen så ska jag visa lita outfits här och så tänkte jag att ni kan få rösta på den ni tkr är finast :)
1.   * Jeans från Wrangler
      * Jacka, mammas gamla
      * Väska, mammas gamla
       * Vita pumps som är döfina, mammas ;)   
image60


2.  *Svart linne, vero moda
     *Mörkblå tunika med guldiga detaljer, Indiska
      *Pumps, mamsens
. image61


3. Svart långärmad tröja, Gina Tricot
    Gråa stuprörsjeans, Cheap Monday
    Hängslen, Pappsens
    Vita benvärmare, Gina Tricot
    Svarta stövlar, Din Sko
 image62



4.  *Svart mössa, Belgien ( Men finns på H&M i Sverige)
     *Kappa, mammas gamla :)
     *svart skärp, mammas gamla
     * Leggings, Gina Tricot
     * Pumps, mammas

image63

Så de får räcka, kommentera nu vilken ni tycker är snyggast så blir jag glad :)

Puss <3


Kommentarer
Postat av: Pinkan

jag tycker 1-an och 3-an är grymmast älsko:D

2008-02-19 @ 19:24:50
URL: http://niilssoon.blogg.se
Postat av: t

den sista e också jäkligt snygg:D

2008-02-19 @ 19:26:32
URL: http://niilssoon.blogg.se
Postat av: Hanna

Tycker om trean :)

2008-02-20 @ 11:23:20
Postat av: wwendelamattsson.blogg.se

jag tkr alal var fina.:)
du passar i allt
älsklingen,

2008-03-04 @ 18:57:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0