peeron

Kom precis innanför dörren. Dagen har varit proppad med visning av Peeron. Jag vaknade vid 9, jätte skönt att kunna sova så länge nu. Mamma ropade på mig strax därefter att hon ville att jag skulle ut och städa men jag sa nej, för jag hade ju inte ätit frulle eller någonting. Så det gjorde jag och då var det en tjej som ringde som hette Camilla, hon ville prata med mamma men hon var ju ute och donade i stallet så jag sa att hon kunde ringa till mammas mobil i stället så det skulle hon prova. Jag var precis klar med frukosten när hon ringer igen. Då har inte mamma svarat på mobilen så jag frågade om det var något viktigt och då sa hon att de skulle komma och titta på Peeron. Då kom jag på vem det var, mamma har snackat om henne. De bor inte så långt ifrån oss och har ett sto e. Rodlease Dancing Gold, precis som Peeron och sen har de även ett äldre sto, det är de de vill betäcka med Peeron. Så jag var tvungen att gå ut att ropa på mamma. De kom runt 11 och vi fixade honom jätte fin. Han har ju en underbar svans den där hästen. Manen fick en omgång den med, riktigt rufsig var den! Han stod utan grimma på gången och jag borstade honom på huvudet när de kom, jag tänkte att det var ett smart sätt att visa hur snäll han var och det verkade gå hem. Vi gick och kollade på de andra hästarna också. Camilla och hennes två barn blev helt kära i Goldie och Gelzomin. De ville köpa de dirket och det är ju bra, båda är ju till salu! Den där Camilla var en jäkel på att prata och min mamma är ju inte direkt bättre. Så när jag var så kall och inte kände av en ända kroppsdel så ursäktade jag mig och gick in och började med maten. Mamma kom strax därefter och vi käkade pizza.

Sen direkt när vi var klara gick vi tillbaka ut i stallet och gjorde iordning honom för att åka till ridhuset. Nästan precis när vi skulle svänga in på den lilla vägen som leder dit så såg vi de åka därifrån men de vinkade glatt och vände och kom efter oss. Peeron var jätte duktig och jag gjorde lite öppnor och slutor och de gick kalasbra! Därimot är ryggningarna inte klockrena än så vi tränar de varje gång jag rider, men de blir bara bättre och bättre och jag har ju en hel månad på mig innan tävlingen. Men de tyckte iaf att vi var jätte fina tillsammans o.s.v så det var ju skoj :)

Dagens outfit var såklart ridkläder, haha: Blåa ridbyxor, ridstövlar, grå tjocktröja, täckjacka och mössa :D

Nu funderar jag på att baka någonting.. Det har blivit min dagliga sysselsättning men det är kul och enkelt! Ska kika runt på recept på internet.

puss <3
image64 JÄÄkligt länge sedan, kolla inte för noga på mig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0