dags igen

Nej men nu känner jag att det är dags att börja blogga igen.

Imorgon fyller jag år för alla som inte visste det! Det ska bli skönt att få frukost på sänge, wienerbröd, baugetter och lite annat mumsigt och sedan på kvällen; kött, bea och klyftisar med sour cream and onion smak, guud så gott det är!!!

Idag hade vi kort-dag som alltid på tisdagar, slutar klockan 13.10. Konfirmation var det idag också, ibland riktigt kul! Vi fikade lite först och tvillingarna Holm satt och roade mig. Sen så har vi fått en ny präst och det började med att vi såg henne, hon såg riktigt osäker ut faktiskt! Sen så gick hon och ursäkta att jag säger det men hon gick som en anka, stackarn.. Jag kunde inte hålla mig för skratt och inte Fredd heller, men vi döljde det såklart! Man ska aldrig skratta så åt människor men vad gör man när man verkligen inte kan låta bli?

Sen så hade vi andakt, man känner sig så otroligt kristen! Jag kan säga som så att jag tror inte ett dugg på bibeln och Jesus och Gud och allt det där! Vi delades in i olika grupper och min grupp började med att öva till vårat uppträdande till själva konfirmationen. Det ska vara ungefär som en musikal med Noaks ark, rätt skoj faktiskt men det ända som är så otroligt jobbigt är att det är så jääkla högt! Man har inte en chans att sjunga så.
Äntligen så kom det en sång som jag kunde sjunga någorlunda men så talar hon om att det är den som killarna ska sjunga och vi tjejer ska sjunga en jätte jätte ljus samtidigt men då blev jag lite arg och frågade om jag inte kunde få sjunga med killarna och då sa hon att hon kanske skulle kunna greja det, så hoppas!

Sen gick vi till nästa station, Mattias. Där fick vi olika känslolappar och sen skulle vi gå runt i rummet och säga: Jag ska gå till posten... Lite utjatat blev det efter ett tag men jag skulle spela glad först och sen självsäker, passade mig rätt bra.. Har bbörjat få tillbaka mitt själförtroende någorlunda nu och blivit lite gladare, hade ju en depperiod där ett tag!

Sista stationen var den nya prästen, vi mötte Frida och Hanna på vägen och de sa att hon var jätte sträng.. De hade frågat lite försiktigt om de kunde få åka lite tidigare från lägret på söndagen för att de hade match men då så:
NEEEEEEJ DET ÄR OBLIGATORISKT!
Såå, tack för att vi fick fråga det lugnt!
Så jag och Lotta bestämde oss för att fråga samma fråga, inte för att jag går på innebandy men Lotta gör ju, så hon frågade men hon tog det hyffsat lugnt och förklarade att det var så  och så..
Prästen är speciell och har nog någon sjukdom, men hon verkar snäll för de!

Ska skriva om ett land som pratar engelska, på engelska tills på fredag! Tänker göra det på EA:n imorgon.
Fick tillbaka matteprovet idag också som vi gjorde innan lovet, ett svårt prov var det men jag fick VG+ 27p , MVG var 28 och MAX 29 så är väl sådär nöjd! Jag hoppas jag behåller mitt MVG för man vill ju inte gärna sänka sig.

På torsdag ska vi simma på gympan, wiiihoo :D älskaa! Äntligen någonting jag kan. Frågan är bara vad jag ska ha för bikini, jag har många men på den ena är bikniöverdelen konstig så att den lätt kan åka av och på en annan så är trosorna förstora så det blir nog till att mixa 2 st får se hur jag gör.

Imorgon har jag lite sovmorgon, de skulle komma och sjunga för mig runt 6.30 och sen så åker jag med Dennis till skolan, NICE!

Ha en fortsatt bra kväll, puss <3

Kommentarer
Postat av: Hanna

Grattis i förskott :)

2008-01-15 @ 19:53:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0