God eftermiddag

Vi har precis haft en liten fruktstund. Vi kollade på gamla American Idol avsnitt igår, men jag somnade innan allt var klart, klockan var väl strax efter tolv. Jag hade ställt klockan på 8 imorse, som sagt så gillar jag inte att sova länge. Jag vaknade 7.59 av mig själv, ganska coolt! Jag stängde av mobilalarmet innan det väckte hela huset. Jag kollade ner på mormor och hon sov, trodde jag. Helt plötsligt kollar hon på mig som att han bara kände att jag kollade på henne, även det ganska coolt! Vi käkade lite frukost och kollade på tv och sådant. Jag satt där och kände på mitt slitna hår och fick en sån där "aha-idé"... Så jag frågade helt enkelt henne och hon sa att hon kunde det, så nu är man nyklippt och fin. Känns ganska fräscht för det var himla slitna toppar. Efter det lade jag mig i hamocken(?) och mormor satte sig och läste tidningen lite. Det var så himla skönt där i solen så jag somnade lite halvt och vaknade efter 45 minuter. Då bestämde jag och mormor oss för att åka till en loppis som finns här i samma by. Herregud, vet ni hur mkt kläder jag hittade eller? Haha, helt nya typ, värsta märkesgrejerna, ganska najs! Tre jackor hittade jag också som är helt okej. Det blir väl mer shopping sen när vi åker in till Mora, men två stora pappåsar med kläder fick jag med. Jag har inte betalt det än. Hon tyckte att jag skulle ta hem och prova det först och det var faktiskt en del grejer som inte var bra. Tror jag får alla grejer för kanske 100 spänn eller ngt.. Två coola skärp och två väskor var det också, var av den ena var en Marc o´polo, ganska najs! Vi käkade lite lunch och så och sen gick jag ner och solade och badade lite och efter ett tag ropar morfar och då kommer de med båten. Mormor ror, hon som inte ens kom i båten förut. Vi åkte en sväng med morfars mäktiga elmotor och sen hoppade mormor av och jag rodde en bit, doppade mig en snabbis och sen körde jag lite med motorn också, himla mysigt!
Vid 18 sen ska vi på Orsa-yran, alltid lika trevligt. Det är lite som en marknad och massa musikanter överallt på gatorna, alla som vill får spela. Det är ju förresten från Orsa nästan hela Benny Anderssons orkester är ifrån.

Jag sitter just nu nere vid våran egna badplats. Inget avancerat, ganska mycket sten och sådant som nästan hela släkten försökt att jobba bort under alla år, eller mest min duktiga mamma! Men nu är det nästan för varmt, ska nog tvinga med mig morfar så vi kan bada lite ;)

Nu blev det ett väldigt långt inlägg, men för er som inte har något att göra en dag som denna ;) Uppdaterar senare, puss <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0