oskaraaar

Igår var det en fin dag. Eller först var det jobb då, det kanske inte var så jätte fint eller det blev bättre när man mötte Oskars leende lite då och då. Sen smet vi visst lite tidigare också, eller egentligen slutade vi ju 14 men de är alltid sådant rus på lördagar. Men vi hadej u faktiskt bokat bord halv 3 i Knutby. Sen åkte jag och Oskar med mormor och morfar dit och så käkade vi massa gott och sen åkte vi med mormor och morfar in till Uppsala för de skulle direkt till Dalarna. Vi gick till bion direkt och fixade biljetter. Först köpte vi till sex and the city för vi ville hinna med bussen som gick 20.05 men sen när vi köpt kom vi på att vi inte skulle hinna och step up skulle vi inte heller hinna med så det fick helt enkelt bli Mamma Mia. Åååh, ashärlig film! Man skrattade nästan hela tiden och stampade takten och sjöng med i nästan varenda låt. Den kan jag verkligen rekommendera. Vi var tyvärr ändå tvungna att gå lite tidigare eftersom den där jäkla reklamen i början skulle hålla på i flera timmar. Men vi hann se det viktigaste, hoppas jag. Sen åkte vi hem till Oskar och så kollade vi massa massa OC-avsnitt och så låg vi och snackade tills klockan var typ 3, haha då bestämde vi att vi skulle sova och sen vaknade jag lite till och från hela tiden och han med, för det kändes hela tiden som att vi vaknade samtidigt. Sen var vi tvungna att gå på toa båda två vid 5 och jag som trodde klockan var typ 10. Sen somnade vi om och så vaknade vi lite och så ropade Oskars mamma eller om det var pappa vid 9 för de skulle ju ut med båten och de ville att vi skulle gå upp då. Vi var väldigt sega och låg och drog oss till klockan var 09.40. DÅ gick vi upp, käkade frukost, borstade tänderna och sen var de snälla och skjutsade hem mig när de ändå var på väg till Herräng. När jag kommer hem säger mamma att de som skulle komma och kolla på Goldie inte kommer, så jag hade ju kunnat följa med de ut med båten som de frågade om jag ville, men men. Har försökt att sola varje gång solen kommer fram men den går ju i moln lika snabbt igen.

Imorgon är det jobb igen så det blir väl sängen väldigt tidigt ikväll så jag orkar någonting. Oskar jobbar imorgon också och sen på tisdag åker han till Gotland en vecka och sen när han kommer hem så är det en dag och sen åker jag till Vetlanda på NF-Sm och sen direkt när jag kommer hem efter det ska jag till Dalarna i 5 dagar eller något, det är lite tråkigt att det blir så.

Men nu blir det till att betäcka Gelzomin och senare ska jag väl rida massa hästar igen, synd att jag är så himla trött bara.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0