RRKK

WOOOOOOOHOOO!!! Jag har ett SM-kval, sjukt roligt! tyvärr var det här sista tävlingen inför SM. Men som tur är får man räkna det här kvalet till nästa år. I första programmet kände jag mig inte så jätte fokuserad och så blev det alldeles för kort framridningen så han var fortfarande stel när jag kom in på banan, det resulterade i 62,75% vilket var hyffsat bra ändå. Jag och mamma hjälpte till i sekreteriatet och så, helt kaotiskt var det där! Helt oförberedd tävling, haha. Sen efter ett tag blev det värdelns åskväder och det blixtrade massa och regnet öste. Jag skulle ju rida när det var som värst, såklart. Jag rider fram i kanske 20 minuter och då är det två hästar kvar innan mig, då ropar de i högtalarna att de ska ta en halvtimmes uppehåll, p.g.a åskvädret, precis innan det hade det varit värsta blixten precis över och så åskade de 1 sekund efteråt, så då var det nära. Men efter det verkade det lugna ner sig. Regnet avtog lite grann när jag hoppade upp sen igen och har jag inte fått urinvägsinfektion nu så får jag nog aldrig det, jag gick runt med en pöl i trosorna och genomblöta ridbyxor men vad gör man inte? Det är ju samma för alla. Peeron kändes helt okej, han hade ute tungan ett antal gånger och lite missar i ryggningen, skrittpiruett och ökningarna var inte riktigt lika bra som de brukar och så slog han upp huvudet i en upptagning från galopp, men utifrån det och vädret så hade jag en hyffsad känsla. Jag fick 66,40%, alltså ett kval. Man ska ju ha två stycken på 64% så jag hade ju ganska stor marginal. Femma kom jag också, av ett stort, bra startfält. Elena Garcia och Lotus fick bara två poäng mer än mig så det var man ju lite glad över :D
Jag trodde inte att jag skulle få placering så jag var ju inte alls beredd med kläder och mina ridbyxor var ju dyngsura och utan trosor gick jag också, haha. Men jag kom alltså femma av sex placeringar. Jag fick som tur var låna ett par torra ridbrallor av Vickan men hon krävde att jag satte på mig trosor först, haha nej men det var mest jag som kände att det kanske var schystast mot henne. Hästen hann vi inte ta ut heller utan jag fick ta Esse Goldfire. Gud, viklen skön galopp hästen hade. Underbart, traven kändes dock mer ojämn, men inte så konstigt när han vilat i två månader.
Men nog om det, nu blev det väldigt långt! Förresten vann jag värsta plattången. Babyliss Hightech hette den, det är typ som en borste som man kör med. Jag har redan provat den och den verkar kalas!

Tycker förresten att ni är otroligt dåliga på att kommentera, vilket är väldigt tråkigt för mig som driver bloggen så har ni en sväng förbi så lämna gärna en kommentar. Skulle förresten vilja se vilka som läser min blogg, kan ni inte skriva namn och var ni är ifrån så jag vet ;)



Kommentarer
Postat av: totteman!

VA VILL DU ATT JAG SKA SÄGA DÅ?!! haha kan ju inte ett dugg om dom där springade köttbitarna:P

2008-07-21 @ 20:26:18
Postat av: Alex

men ååh, du kan ju skriva ngt annat som inte handlar om det ämnet :D

2008-07-21 @ 21:14:17
URL: http://enalexandrafredrikssons.blogg.se/
Postat av: Elin S

nice platt tång ? har int provat min men litar på dig ;) <3 Men kuligt att du fick ett SM kval :D hahha, då möts vi nästa år :D

2008-07-22 @ 11:02:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0