jag satt vid fyrisån

Just nu är det på väg att bli åskväder här i Dalarna. Idag har det varit jätte fint väder hela dagen, jag har till och med haft tid till att sola, vilket jag knappt gjort på hela sommaren, kände att det var dags att få någorlunda färg såhär innan skolan börjar. Jag och mormor har även varit och lämnat tillbaka de kläder jag inte ville ha till den där secondhanden.. Hon höll på och velade jätte länge innan hon bestämde sig för hur mycket hon ville ha för grejerna. Till slut sa hon: 400.. Vi tyckte det var lite dyrt, vilket det kanske inte är om man tänker på hur mkt kläder det är. En överproppad pappåse. Då sa hon: 300. Då sa mormor; Men Alexandra vad kan du tänka dig att ge? 200.. Jag nickade och så sa vi att vi kunde plocka ur lite grejer men då sa hon att vi fick allt för tvåhundra kronor. Snacka om lyckad prutning. Mormor betalade halva, snäll som hon är. Efter det åkte vi till Ica Maxi och jag hittade faktiskt en vit, jätte skön bh för 79 kronor som jag slog till på, nästan den skönaste bh:n jag provat, brukar annars ha så himla svårt för att hitta en som sitter bra och så hittar jag en på... ICa Maxi? Köpte en salva också.. Vi köpte även varsin sallad. Man fick välja vad man ville ha och så vägde dom de sen, jättebra! Vi åkte hem och käkade de och sen sprang jag och badade och solade. Jag och morfar har förresten varit ute med båten lite, men när vi var halvvägs ute så ringer mormor och tycker att hon hört åska så vi får inte åka runt ön utan vi måste hålla oss närmare. Men vi hörde inget mer så jag passade på att öva lite på att ro, börjar få upp tekniken great nu!

Önskar att jag kunde lägga in bilder på den här datorn men jag har glömt adaptern till minneskortet, så ni får tyvärr vänta om det är någon som ens är nyfiken..

Har ni förresten sett mig i UNT idag? Jag och Peeron är ju med i en ganska stor artikel med bild och grejer. Flera stycken som sagt grattis, haha det är kul att de känner igen mig! Hoppas min gympalärare Björn ser mig också, skämtåsido!

Puss <3

Kommentarer
Postat av: Elin S

Det verkar vara bra i Dalarna ;) Grattis till New Forest Guldet + artikeln i UNT ;) Dom sätter ju ut så få Ridsport artiklar så det var på tiden ;) <333

2008-07-31 @ 18:42:27
URL: http://elinsdressyr.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0