främling

Godkväll!

Nu har en dag av ridlägret gått. På morgonen fick det rida ett dressyrpass, utan stigbyglar så vi får se hur det är med träningsvärken imorgon. De var jätte duktiga båda två så farmor Alexandra är nu riktigt stolt. Jag har varit och tränat med Perran också och de var med, de tröttnade väldigt snabbt men... Sen så har vi käkat massa mat och sådant. Nu på kvällen har de fått rida en tur i skogen barbacka och jag gick med, när vi fortfarande var på grusvägen så såg vi en padda som var halvt överkörd och fortfarande sprattlade med bakbenen, precis när vi skulle ha ihjäl den så den slapp lida så kommer de en bil med transport, det var den nya hästen som kom till oss. Så då var tjejerna tvungna att gå ner lite längre fram i diket. Sen när de kört förbi så ville Matilda att vi skulle fortsätta in i skogen me jag och Elinor kunde inte glömma den där stackars lidande paddan så vi envisades med att gå tillbaka och ha ihjäl den, först försökte jag slänga en stor sten ner på den men jag blev så äcklad så Matilda hoppade av Goldie, men hon pallade inte heller trycket så då kommer super-Elinor och typ mosar ut den så alla inälver som finns i den pressas ut, haha blä! När hon är klar med den så sparkar hon ner den lite snyggt i dikeskanten och vi fortsätter efter det in i skogen. Väl där inne kommer jag på att det finns en del björnar och älgar där i skogen och då skrämmer jag såklart upp Matilda och hon vill inte fortsätta men Elinor säger att vi ska det, då kommer jag på den briljanta idén att vi ska sjunga. Så då blir det allsång för alla djuren och de befinner sig nog faktiskt enda uppe i Norrland nu. Vi sjöng allt från främling till operaversion av "bäbä vitalamm". Haha, vackert. Och här har ni det då bekräftat, vi bjuder på en video med lite sång.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0