konfirmationsläger

Har kommit hem från lägret nu. Ska berätta om det;

Det var alltså i fredags vi åkte dit. Vi skulle vara klockan 15 i Almunge så jag var tvungen att ta 14.05 bussen från Faringe station. Gick av vid ICA och köpte godis och en tandborste, självklart glömde jag den hemma. Klockan var bara runt 14.30 när jag var vid skolan så jag satte mig på en bänk med hörlurar i öronen och solen som sken, underbart.. Vill bara att sommaren ska komma NU! Men Jenkans mamma (jobbar på Thun's) sa att hon sett tussilago så det är ju ett bra tecken att det är på väg.

Bussen gick vid 15.30 och jag och Frida satt och lyssnade på musik och sjöng hela vägen. Vi bestämde stugor. Jag, Frida och Hanna sov i samma. Vi kom dit innan 17, stället vi var på var utanför Norrtälje en bit. Det tog ett tag innan vi fick komma ut ur bussen. VI pratade så mkt så prästen hann skälla ut oss några gånger, men det var ju inte bara en utan de flesta som höll på, men vi vart ju tysta sen iaf. Vi gick ut och tog våran packning och tog med den upp till våra stugor. Vi hann bara lägga in den sedan var det dags för käk. Maten gjordes där av några som var anställda. Vi fick potatisbullar med bacon i, ingen favorit direkt. Sen gav hon oss info om lägret och sa att det skulle vara som "lektioner". Vilket kanske inte var det bästa att säga till oss, alla blev negativa. Men det var ju inte direkt lektioner, lektioner... Utan temat var kärlek och man skulle mest hålla på och svara på grejer och sådant och så lekte vi massa roliga lekar, tidningsleken, någon lek när alla satt i en ring och så delade de ut kort och om han tillexempel sa: Klöver så skulle alla som hade klöver flytta ett steg till höger, så jag hade som mest 5 tjocka killar på mig, haha inte skönt. Men skoj! Vi lekte massa. Sen kom Fredrik och jag fick höra senare av honom när jag frågade om Oskar varit och kollat på matchen (det var därför Fredrik kom sent, spelade match)... Då sa Fredrik att han var det och sedan blev han tyst ett tag och sa: Oskar var ju här. De var kanske inte det bästa han kunde säga till mig för jag blev ju genast väldigt sur att jag inte fått träffa honom. Men jag förstår väl själv att Oskar inte kunde klampa in i vårat lekande och säga något men jag tycker Fredrik kunde sagt något till mig. Men men, för sent.. Vi fikade på kvällen och sen gick vi en fackelvandring, ganska mysigt fast jag gick bara och sjöng för mig själv innan Frida kom och jag sjöng för henne också, hah. När vi kom tillbaks så hade vi andakt. Ibörjan var allt okej men jag kände att det skulle bli sorgligt ända från början. En konfaledare berättade värsta grejen, att hans pappa dött år 2004 och sa så himla fina ord och så satte han på massa fina kärlekslåtar med Celine Dion då kunde man verkligen inte hålla sig utan tårarna rann bara och jag och Frida satt och snyftade länge. Men vi var inte de ända som grät. Fick höra att de flesta gjort det. Men jag tänkte bara om någon av mina närmaste skulle försvinna, som till exempel min mamma, jag skulle inte klara av att leva då tror jag.

Vi gick upp till våran stuga, vi var tvungna att vara där inne kl 12. Jag och Frida gick in lite tidigare men Hanna kom inklampandes när det var 1 minut kvar och vi hade nästan börjat bli oroliga för var hon var någonstans men hon hade varit med Oscar :) Så det var lugnt. Vi satte oss och snackade, om precis allting. Ni är grymma tjejer bara så att ni vet jag kan verkligen lita på er och snacka om allting, så himla skönt <3 Inte för att vi alltid är seriösa, haha. Ni skulle sett min dans. Oooh, den var ju grym ! Körde till Michael Jacksons Bad, inte att leka med den dansen! Vi somnade när klockan var runt 2 kanske. Vi hade ställt klockan på 7.40, vi var egentligen tvungna att gå upp 7.30 men vi tänkte att det tar väl inte mer än 10 min att slänga på sig ett par mjukisar. Men inte fick man sova så länge utan prick 7.30 kommer Mattias (konfaledare) och bankar på dörren, åååh vad grinig jag blev. Vi hade ju för fan ställt våran klocka. Inte nog med det, en lång gubbe som vaktat oss under natten. För att vi inte ska springa över till varandra m.m.... kom och sjöng : ÅÅÅÅÅÅÅÅÅH, VILKEN UNDErBAR MORGON!!! I värsta operatonen och så sade han att det var ett underbart väder ute också, gud så underbart det var. Ösregn och helt mulet.

Men vi var vid frukosten klockan 8.00 som vi skulle. Tjejerna bredvid oss, Lotta, Jenkan och Mimmi hade inte lagt sig förrän klockan var 4.30 så de var ju inte dåligt slitna. De kom försent och var tvungna att sjunga själva med prästen. Varje dag var vi tvungna att sjunga en bön innan maten, så himla kristet och jag blir så fascinerad över att de är så seriösa, men men det är ju deras tro så..!

Vi gick ner till själva kapellet och hade massa olika frågor oc hspel och lekar, ganska så kul. Vi övade även till våran musikal som vi ska ha. Ganska kul faktiskt, Noaks ark ska det vara. Jag skulle vara en antilop och jag hade tydligen missuppfattat vad det var för ett djur för jag blev arg när det var någon som talade om att det inte var ett kattdjur som jag trott utan ett sådant djur som kattdjuren jagar, haha. Så då bytte jag djur till puma, raawr! Så det ska jag vara och jag sa att jag ville ha ganska många repliker, jag gillar att spela teatar så!

Sen var det dags för lunch och vi fick jätte mumsig lasagne. Väldigt gott var det och de flesta åt 2 portioner. Sen fick vi för första gången lite fritid och vi var inne hos killarna och snackade lite. Sen så var det dags för brännboll och vi gick in till oss och klädde på oss springdojjs och jackor. För vi skulle ju köra i regnet. Jag var brännare, himla duktig var jag skulle ta emot en boll så hann den komma förbi mina händer och smällde till mig på höger sida på överläppen så det började blöda hyfsat mycket men eftersom jag är en uthållig kvinna så vek jag mig inte för det utan fortsatte som brännare samtidigt som jag kände hur läppen växte mer och mer. Efter ett tag började folk kalla mig silikonläppen men det var väl bara possitivt, vill alltid ha fläskiis! Vi körde killarna mot tjejerna och det var kul faktiskt, teaterapa som man är. Sen fick vi nog och gick in då lekte vi lite till och sen var det dags för bröllop. Hahaha, så sjuukt roligt. För in kommer Matilda (mattias) i klänning och Daniella ( daniel) också med klänning, spelar ett litet barn till paret. haha, vi höll på att garva ihjäl oss. En gudstjänst avklarade, pfjuuw! Efter det fick vi lappar vad vi skulle vara för personer under brölloppsmiddagen, jag skulle vara Jesper, 10 år lekande med sin bror Åke 8 år, skulle hitta på mkt bus som t.ex smyga under bordet och kittla alla på benen och fötterna. Fredrik blev min mamma, Jonna. Jag tog tillfället i akt och sa att jag kunde sminka honom som jag lovat länge att jag skulle göra, så otrrrrrrrrrrroligt kul, resultatet:
 image65
HAHAHAHA, asgarv verkligen! Är han inte en het brud :D det tkr jag !

kommer mer sen

Kommentarer
Postat av: Hanna

Haha sötaste Fredrik ^^

2008-03-03 @ 18:25:42
Postat av: [ ^ JonnA ^ ]

haha, tack hanna jag vet ;) , MEn du som du skrev att jag inte sa , jag sa det direkt när jag kom in om du inte var uppmärksam på det :@,!

2008-03-03 @ 20:03:32
Postat av: Alex

att oskar var där eller vadddå?

2008-03-05 @ 20:46:11
URL: http://enalexandrafredrikssons.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0