kvalad till nationell

Åh, plutten var så duktig idag :) Haha, mamma och jag klarar aldrig av att hitta till Järfälla. Inte första gången vi åker fel, vi åkte minst 5 mil fel. Men vi kom till slut fram, jag trodde ett tag aldrig att vi skulle det och mamma ringde och sa att de skulle behöva flytta ner mig men vi hann. Vi kom inte dit så långt innan som vi hade planeratmen jag hade gott om tid så jag hann rida fram ordentligt. Han var fin ända från början och jag försökte hela tiden vara jätte glad öste beröm över honom hela tiden. Jag orkar inte se de andra som rider fram som bara sitter och rycker deras stackars ponnyer i munnen.. Borde bli avstängda nästan.. Inte för att det var ngt jätte akut idag men jag har ju sett värre saker.

Gick in på banan, hann precis få veta Noreas poäng hon fick 62,37% vilket var bra, hon kvalade till nationell :) Det var 5 minuter paus innan mig så jag fick rida där själv innan jag gick in. Han var jätte snäll hela tiden, bara kikade lite på domartornet men då stannade jag bara och klappade på honom och då slutade han direkt, absolut ingen idé att göra ngn stor affär av det hela! Han var jätte fin hela programmet, precis innan jag skulle in satte de på en Shakira låt och den passade väldigt bra till hans galopp. Jag var nöjd med första öppnan, andra slutan var väl sådär men han gjorde sitt bästa. Volterna blev lite stora och så.. Båda ökningarna blev bra. Bågarna kändes jätte bra, det visade det sig sedan att domaren tyckte också, fick åttor på de :) Kul! Eftersom att han inte kunde de när vi fick honom. I skolorna fick jag tyvärr bara femmor, en sexa på andra slutan. Jag fick sammanlagt 62,37%. Precis samma som Norea :) Vi hoppades hela tiden på att få vinna och när Brantops Validos son fick ett poäng mindre blev vi ju överlyckliga, men den sista hästen var fin påminde om Goldie så den fick 66% och vi kom på delad andra plats, vilket vi också är jätte nöjda med. Räknade med 58% men n uhar jag kvalat till nationell också :) Härligt! Mormor var och kollade också, lilla söta mormor så himla mysigt när hon är med :)
Jag vann en dvd film, presentkort, som vi var tvungna att lösa ut till pengar eftersom att hästaffären var stängd, godis, plaket, rosett, hästgodis, reflex och en hink!

Det var min dag, puss<3

Kommentarer
Postat av: Nikki

Grattis Gullunge!
SM 2009 dårå! Hoppas man får vara förste hästskötare!

2008-03-24 @ 21:27:26
URL: http://missnikkisixx.blogg.se
Postat av: mormor

GRATTIS!! Önskar alla Alexfans /genom mormor!

2008-03-25 @ 10:43:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0