lite läskigt

Lite dålig uppdatering, jag får be om ursäkt.

Men det har hänt så himla mkt. I fredags var jag hemma hos Oskar <3 :)  I lördags så hade vi massa gäster. Eller Kenta (Dennis bror), Mange, Anki och Mathilda var här. Grabbarna skulle skjuta lerduvor vilket jag också ville, men jag fick inte idag Dennis sa att vi skulle skjuta själva någon gång han var så rädd att jag skulle skjuta på någon, hah. Men vi tjejer åkte först och löshoppade Neo. Sigrid och Carolina var där också med lilla Dino, eller lilla och lilla han har snart vuxit över ponnymåttet. Vi ska åka med de tillsammans på treårstestet. Alla vi siktar på att få våra hingstar godkända. Neo var kalas kalas fin, han har aldrig hoppat så bra och inte galopperat heller. Så det var kul!
Vi åkte hem efter ett tag och käkade korv med bröd och sen så gick vi ut och fixade allt i stallet för att sedan åka och hälsa på lilla Mullis :) Min första ponny. Mathilda och Anki hade honom i somras, i nästan halvår så de ville såklart också följa med. Mulle mådde bra och Matilda red lite på deras ridbana. Stallet var jätte fint. Kaklad vattenspilta och toalett och ett rum med värme och jätte stora fina boxar. Vi åkte hem efter ett tag och Anki och Mathilda åkte direkt tillbaka till Sthlm och jag och mamma stannade och köpte godis!

Söndag:
Jag och mamma åkte och tränade med Peeron. Han var duktig! Kom hem igen vid halv två. Oskar var redan här, så när vi kom med transporten så sprang jag in ochs a till honom att vi var hemma men han valde att stanna inne med Simon, vilket jag kan förstå inte mysigt väder ute inte. Men jag skyndade mig så mkt jag kunde och sprang runt, mamma fixade det sista med Peeron. Jag och Oskar kollade på ondskan. Vi ville se att Danny verkligen var med, eller han ville jag visste ju redan de. Det såg jag redan innan de gick ut med de i tv ;)
Oskar åkte vid 17 för han skulle på konfirmation och han hann tyvärr itne käka stackarn. Men jag åt och sen så åkte vi på gudstjänst. Jag ska ju också konfirmera mig så man måste gå på 10 gudstjänster, jag har gått på 2.. Eller tre nu då men jag hoppas jag får räkna med den som var igår, jag ska berätta.
Jag kände redan när vi åkte dit att jag hade väldigt ont i magen och i hela ryggen, så brukar det kännas när jag har mensvärk.. Men det kunde det inte vara. Vi gick in i kyrkan och träffade Mimmi, Lotta, Frida och Hanna, trevligt :) Sjöng lite och jag hade så himla ont i magen, har aldrig haft så ont i hela mitt liv. Jag försökte hålla mig, för jag var ju i behov av en toalett. Jag började snart att må illa också och sa de till mamma och hon sa: men du får väl gå på toa då. Jag skulle gå och fråga han som delar ut psalmer vart det fanns en toalett. Jag kände när jag började gå mot honom att allt började snurra och det började sakta bli suddigt för mina ögon. När jag kom fram till honom såg jag dubbelt, tror jag.. Minns itne exakt men jag lyckades få fram sluddrigt: Var finns det en toalett?
Sen vet jag inte vad jag gjorde, det var mina ben som gick bara, eller jag vet inte om jag sprang för det sa alla senare att jag gjorde. Jag lyssnade aldrig riktigt klart på vad han sa utan mina ben bara stryde mig mot stora dörren och sen så tror jag att jag svimmade. Han hann få tag i mig men jag vek mig dubbelt och slog i nässan och läppen i dörren. Så jag började blöda näsblod och så bet jag mig i läppen så det blödde där med. Jag var ganska så okontaktbar och mamma såg aldrig själva vurpan men mina kompisar som var där såg den och de frågade mamma vad som hände och hon trodde de menade vad jag skulle göra så hon sa bara: hon skulle gå på toa. Men sen så såg hon väl alla som sprang fram, då sprang hon också.

Jag satt i hallen i några minuter med någon kyrkovärd, mamma och Gustav Ingemarssons mamma. Jag hörde de bara på flera mils avstånd och det var som att jag hade lock för öronen och jag tror att jag svimmade flera ggr för ibland s lutade jag höra de helt.

Jag var fortfarande tvungen att gå på toaletten så vi gick upp till församlingshemmet. I början kunde jag inte gå själv så jag fick stödja mig mot Gustavs mamma och min egen mamma. Sen när vi närmade oss så började jag sakta komma tillbaka till verkligheten. Sen behöver jag inte berätta mer än att jag såg mig själv i spegeln och såg ut som ett vitt spöke och det började vingla mer i skallen. Men sen blev det bättre efter toabesöket och jag drack vatten också och kände mig bättre. Mamma och jag tänkte åka in till sjukhuset men mamma ringde bara och frågade vad de tyckte vi skulle göra och så, men de tyckte vi skulle vänta och se om jag blev sämre och så...
Skulle kolla på Legally blonde II när jag kom hem men jag somnade tidigt och sov i soffan ett tag tills mamma sa att hon tyckte jag skulle gå och sova i min egna säng. Sen vaknade jag vid 22 eller något då kom mamma och sa att hon skulle sova bredvid mig.

Mamma lät mig sova ut, jag kände direkt att jag inte skulle ha ork att gå till skolan. Hade lite huvudvärk och så..
Vi åkte till knutby husläkarmottagning och berättade om allting och hon undersökte mig och så... Jag hade lite lågt blodtryck och sen tyckte hon att jag var för tunn. Annars hade jag inget fel, vi tog blodprov och sånnt där annat med massa sugproppar som kollar hur hjärtat slår, minns inte vad det heter nu. Men allt var okej, så vi fick åka hem igen och skulle återkomma om det blev värre. Nu sitter jag här och ska snart käka pizza. Vi hade rester sen igår, lasagnette men det var ju den jag mådde illa av så jag kände inte så starkt för det så det blev dr.Oetkers mossarella pizza istället.

Så smaklig måltid på mig själv!

Puss<3

Kommentarer
Postat av: mormor

Älskade Alexandra!
Det är så synd om dig som är sjuk.
Hoppas att du blir frisk jättefort!
Om du vill kan du väl ringa och berätta
hur det går med allt. Älskar dig!
Puss och kram från mormor!

2008-03-10 @ 10:40:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0