mitt lov

Nu är jag hemma allesammans! Jag har haft ett underbart lov med massa massa snö och massa älskling. Dock inte lika mycket sol som här hemma men det gör inget. Det tog lite mindre än 8 timmar med bussen till Funäsdalen där de hämtade mig, resan gick bättre än förväntat, försökte vila så mycket som möjligt. Det var en liten bit därifrån till deras stugor också. Vi hann inte så mycket mer än att äta middag och spela kort innan det blev dags att gå och lägga sig.

När vi vaknade dagen efter sken solen. Det blev en liten utflykt till någon sjö som såklart var helt snötäckt, precis vid berget Helax. Där var vi hela dagen, grillade korv, åkte stjärtlapp, solade och njöt. På kvällen åt vi god mat, spelade mer kort och jag upptäckte en sida hos Oskar som jag inte sett förut, nämligen vilken jätte dålig förlorare han är, haha! Som tur var lovade han mig att bättra sig.

Sedan blev det onsdag, oj vad fort det gick.. Då var det dags för slalom. Jag hade då som sagt inte åkt sedan jag var 4 eller något sådant. Första åken gick väl sådär, jag satte mig på rumpan i backen och vägrade åka på någon timme eller så, haha, ibland fattar jag inte hur Oskar orkar med mig. Som tur var gick det bättre efter ett tag och jag tog mig ner skapligt. Runt halv 4 när vi åkt i princip hela dagen skjutsade de oss till ett pyttelitet badhus som låg i Ljungdalen, i själva poolen befann vi oss bara i 10 minuter eller något, sedan blev det för kallt och vi valde att duscha, i duschen var det en tjej något eller några år yngre än mig som stod och stirrade konstant, kände mig verkligen uttittat, jag gillar inte det riktigt, man börjar fundera på om man har något som inte ser helt rätt ut på en, fast vande mig vid den känslan efter ett tag. Jag stötte på henne dagen efter i backen också, hon stirrade lika mycket då.

På torsdagen blev det skidor igen, första åket var lika protesterande som dagen innan och då tror jag Oskar började ledsna lite på mig, haha, stackarn... Men efter ett tag gick det bättre igen men då fick jag sendrag i ena foten i stället så då var vi tvungna att vila ett tag och äta lite pommes frites och efter det var vi fulladdade och då började jag till och med tycka att det var roligt att åka men då blev det dags att sluta, såklart, så är det alltid. När vi kom hem var vi trötta som bara den så vi power-napade lite innan mat och mer kortspelande.

På fredagen åkte vi ut på fjället igen och åkte lite stjärtlapp, vi var dock inte där så länge eftersom att det var så jobbigt att gå upp för backen igen även om Oskars pappa var snäll och körde upp oss med skotern några gånger. Jag var sämst, kom sist hela tiden, Oskar sa att de var för att jag var lättast men jag vet inte om jag kan skylla på det. Lite senare på eftermiddagen åkte vi med Oskars pappa som släppte av oss vid badet igen, när vi kom dit betalade vi och gick in men det kryllade av ungar, så vi satte oss och läste vecko revyn ett tag eftersom att vi hade så pass lång tid på oss. När vi väl bestämde oss för att gå in så kom folk ut ur duscharna och sa att varmvattnet tagit slut, jag började må dåligt pga den dåliga luften så jag gick ut medans Oskar försökte få tillbaka pengarna men det fick han inte eftersom att vi hade varit där jätte länge (max 15 min) och tydligen skulle vi då vänta där i 2 timmar och det var inte hennes problem överhuvudtaget att vi skulle bli tvungna att duscha i isvatten, så vi sket i det helt, jävla kärring. När vi kom hem blev det middag och lite tv-tittande och efter det ett litet cry-moment för mig eftersom att jag insåg att detta var sista natten och den sista med Oskar på en hel vecka.

På lördagen var vi tvungna att gå upp tidigt för att kunna komma iväg så tidigt som möjligt pga den långa resvägen hem och vi möttes av varsitt påskägg när vi kom utanför dörren, mysigt. Vi åt frukost och fixade det sista och kom iväg strax efter 9. Väl i Uppsala var vi lite innan 16 och där möttes vi av människor i shorts och t-shirts och en gubbe kissandes i en burk i bilen bredvid, hahaha. När Oskars mamma hade handlat klart åkte vi äntligen hem och då hann vi bara packa ur bilen och sedan var det dags att byta om för att sedan åka på middag hemma hos familjen Holm-Berggren och jag fick alltså sova med Oskar en natt till innan vi blev tvungna att säga farväl, vilket var himla bra!

Tack så jätte mycket Oskar och hela familjen Jansson-Klang för att jag fick följa med, det har varit jätte roligt!










Haha varför blundar karln på alla bilder? Mer kommer imorgon!

Kommentarer
Postat av: Oskar

Tack för att du ville följa med:)nu måste ja få följa med dig till dalarna;) älskar dig bebis<3

2009-04-13 @ 00:05:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0