right round


(Esse Goldfire med sina första ryttare Josefin Nilsson)
Idag var jag som sagt och tävlade med Esse Goldfire, min andra ponny. Han är en 11-årig newforest vallack, d-ponny. Han har tävlat SM 2 gånger med en annan ryttare. Han har en sjukdom som heter hovbroskförbening och chansen att han kommer kunna gå så höga klasser igen är inte så stor, men vi bygger långsamt upp honom nu och det går frammåt och frammåt. Det finns flera hästar med hovbroskförbening som har tagit sig enda till EM, så det är inte helt omöjligt.
Idag var vi i Håbo och tävlade, finalen i allsvenskan div.1. Själva lagklassen gick i LA:P1. Han kändes inte alls speciellt fin, framridningen blev alldeles för kort och han stod emot väldigt inne på banan. En del grejer gör han självklart bra och travökningarna fick jag till ordentligt. Trots missar och en halvbra ritt gick jag upp i ledningen på 68,68% och det höll i sig hela klassen ut. Jag vann inte bara individuellt utan de andra i mitt lag gjorde fina ritter också, Patricia kom på andra plats, vilket gjorde så att laget vann även den sista omgången och hela div.1. Det innebär egentligen inte speciellt mycket eftersom att vi redan har ett lag i eliten men ändå.

Björklinge hade två lag i div.1 i år. Vårat lag, Björklinge lag 2 vann och de andra Björklinge lag 1 kom tvåa och de allra flesta placeringarna tillhörde björklingeryttare, riktigt roligt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0