Hästbruuud

Måste bara berätta om en liten kul grej som hände idag när jag och Amanda gick från gymmet till bussen. Vi hade precis gått igenom en tunnel och kommit fram till några invandrare som var något äldre än oss. Med dom stod en tant/kvinna i 50 års åldern (icke invandrare) och helt plötsligt frågar hon:
- Rider du?
- Ja, det gör jag faktiskt, svarar jag med förvånad röst. Hur kunde du veta det?
- Jag såg det på kläderna.
- Men jag har ju inte ridkläder på mig nu?
- Nej det ser jag väl, men det var fint, mina döttrar har ridit, hejdå!

Okej!? Vad menade hon med det då måntro? Haha, vi fattade ingenting men vi fick oss ett gott skratt och det häftiga var ju att jag faktiskt rider, även om de flesta oftast inte tror det. Jag får oftast höra att det ser ut som att jag håller på med tennis eller dans, haha, antagligen bättre än att se ut som en hästtjej, eftersom att det inte direkt betraktas som coolt. Fett hår, illaluktande kläder och ett evigt tjat om hästar är väl det man tror om en "ridare", som folk som inte är så insatta kallar en.
Eller hur ser er bild av en hästtjej ut?

Självklart ser man inte likadan ut i stallet som annars, ett bra exempel har jag här, dock är det här mer "mock-kläder" än ridkläder.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0